Dag 35: 16 sept. Le Ville - Umbértide 80km. - Reisverslag uit Umbertide, Italië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu Dag 35: 16 sept. Le Ville - Umbértide 80km. - Reisverslag uit Umbertide, Italië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

Dag 35: 16 sept. Le Ville - Umbértide 80km.

Door: Rens en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

16 September 2008 | Italië, Umbertide

Vanmorgen vroeg was slechts 10oC. We hebben ons maar heel warm aangekleed. We dachten nota bene onze fleece truien niet meer nodig te hebben en hadden die ook al aan Ton mee gegeven. Daarna zijn we aan een lange afdaling begonnen. We zijn inmiddels bij de Tiber en hebben veel tabaksplantages gezien, zover als dat mogelijk was. Het is gevaarlijk om te veel rond te kijken. De wegen zijn hier waanzinnig slecht en één en al scheuren, kuilen, gaten en opgelapte stukken. Morgen naar Assisi.

• 16 September 2008 - 16:51

Anne:

Wanneer verwachten jullie in Rome te zijn?
    Pas goed op elkaar, zeker met die slechte wegen. Succes nog even.

• 16 September 2008 - 20:01

Ton:

Hoi Rens, de wegen zijn inderdaad bar slecht in Italië, uitzonderingen daargelaten. Jullie fleece komt hier goed van pas, het is hier ook niet echt warm. Bij jullie wordt het overdag nog zo'n 23 gr. Veel plezier in Assisi en bezoek vooral de Dom van St. Franciscus (Francesca). Heel mooi. Goeie reis verder!

• 17 September 2008 - 09:21

Gerard En Karin:

Ha wereldreizigers,
    Door drukte is het plaatsen van een berichtje aan jullie een beetje in de verdrukking gekomen. Nu eerst doen!
    Jullie naderen je doel en volgens mij is de stemming nog steeds goed. Hoe gaat het met jou Yvonne? Ik vind het zo ongelooflijk knap van je. Rens is door de Roparun wel wat gewend, hoewel de Roparun hierbij vergeleken vast een eitje is, maar ik kan me voorstellen dat deze onderneming voor jou een ontzettend grote uitdaging vormt. Grote klasse dus nogmaals. Wij wensen jullie weer kracht, plezier en veilige kilometers toe.
    En Wim, wat ontzettend leuk dat jullie mannenkoor Ria's Running Team op deze manier sponsort. Wij wachten op het bericht dat we definitief zijn ingeschreven, waarschijnlijk horen we dat nog deze week!

Chiao!!

• 17 September 2008 - 11:49

Annie:

hallo yvonne
    gaat het goed met je .

je zal veel meer van de omgeving zien als anders maar ik vind het toch wel wat hoor wat je aan het presteren bent.rens is natuurlijk meer sporter als jij.
    top hoor
    jij doet het toch maar
    groetjes annie

• 17 September 2008 - 14:10

Trix:

Hoi, Ik vind het zo fantastisch wat jullie doen, vooral wat mijn zusje presteert, verdient mijn welgemeende respect, petje af, het is werkelijk een pelgrimstocht die jullie maken

Rens en Yvonne

Van Rozenburg naar Rome. Al heel lang geleden hadden we het plan om vanuit Rozenburg naar Rome te fietsen. Dit jaar hebben we besloten dat het er nu maar van moest komen. We hebben veel op internet opgezocht en gelezen over de ervaringen van anderen en hadden 2 opties om te gaan: het voorjaar of het najaar. Wij hebben voor deze laatste optie gekozen en de planning is dat we nu op maandag 11 augustus 2008 zullen vertrekken. Op het overzichtskaartje (Reitsma_route) is de fietsroute te zien die we zullen volgen en die is beschreven in de routebeschrijvingen van Hans Reitsma. We vertrekken vanuit Rozenburg naar Rucphen, waarna we via de LF ScheldRijnRoute naar Venlo rijden en daar komen we dan op de route van Reitsma. We vervolgen onze tocht door Duitsland en hebben dan bij Tübingen een korte onderbreking, want dan zijn we vlak bij onze kleinkinderen. Daarna gaat het richting Bodensee, dan beginnen ook de serieuze beklimmingen. Vanaf Trento zijn er een twee keuze mogelijkheden wat betreft de route, wij zullen zeer waarschijnlijk voor de minst zware route kiezen en dus via Venetië en Ravenna naar Rome rijden.

Actief sinds 30 Juli 2008