Dag 36: 17 sept. Umbértide – Assisi 46km. - Reisverslag uit Assisi, Italië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu Dag 36: 17 sept. Umbértide – Assisi 46km. - Reisverslag uit Assisi, Italië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

Dag 36: 17 sept. Umbértide – Assisi 46km.

Door: Rens en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

17 September 2008 | Italië, Assisi

Ook vandaag een frisse start. Al gauw kwamen de eerste cols, even zelfs tot 12%. De kou was dus snel voorbij en werden we lekker warm. Gisteravond hadden we onze benen extra gemasseerd, dus was het goed te doen. Jammer dat we onze masseuse Made uit Sanur niet mee hebben kunnen nemen we zouden haar handen nu goed kunnen gebruiken. Ook vandaag weer door het dal van de Tiber gereden met vele tabaksplantages en ook veel mooie heuvels. Helaas waren de zonnebloemen al uitgebloeid. Toen we Assisi naderen zagen we in de verte de stad op de heuvel liggen. We hebben een plaatsje op een camping buiten stad kunnen vinden.

• 17 September 2008 - 15:25

Yvonne:

Hallo An,
    Het gaat echt boven verwachting goed, vooral het klimmen gaat steeds beter. Maar het afvallen valt tegen hoor., met al die pasta die we eten blijf ik gewoon op mijn gewicht. Maar daardoor is het klimmen een eitje.

• 17 September 2008 - 15:50

Rens:

Hallo RMK, geweldig die bijdrage voor het runningteam. We zullen een tandje bijzetten.
    Vandaag weer wat foto's kunnen plaatsen, helaas moet ik die van Assisi op de heuvel overdoen, want die is op een of andere manier mislukt

• 18 September 2008 - 06:44

Jolande Ardon:

Hoi Globetrotters,

Leuk hoor om jullie reis zo dichtbij mee te maken. Je zou toch niet verwachten dat er in Italie tabakplantages zijn, ik leer nog wat. Fiets ze en geniet van de pasta's ,groeten Jolande

• 18 September 2008 - 06:46

Marijke En Dick:

Hoi Von en Rens
    Wat een mooie foto's van de tabaksplantage en wat lijkt me dat geweldig om daar door heen te fietsen. Niet alleen bij jullie is het fris, bij ons was het vanmorgen ook maar 5,5 graad, maar we hebben wel rustig en zonnig herftsweer met 's middags zo'n 17 graden en ze beloven dat het tot en met het weekend zo blijft. Dick werkt nog steeds aan onze garage en heeft er veel plezier in. Gisteren ben ik bij Trix geweest om me te laten pedicuren. Toen ze klaar was hebben we samen een wijntje gedronken.

Rens en Yvonne

Van Rozenburg naar Rome. Al heel lang geleden hadden we het plan om vanuit Rozenburg naar Rome te fietsen. Dit jaar hebben we besloten dat het er nu maar van moest komen. We hebben veel op internet opgezocht en gelezen over de ervaringen van anderen en hadden 2 opties om te gaan: het voorjaar of het najaar. Wij hebben voor deze laatste optie gekozen en de planning is dat we nu op maandag 11 augustus 2008 zullen vertrekken. Op het overzichtskaartje (Reitsma_route) is de fietsroute te zien die we zullen volgen en die is beschreven in de routebeschrijvingen van Hans Reitsma. We vertrekken vanuit Rozenburg naar Rucphen, waarna we via de LF ScheldRijnRoute naar Venlo rijden en daar komen we dan op de route van Reitsma. We vervolgen onze tocht door Duitsland en hebben dan bij Tübingen een korte onderbreking, want dan zijn we vlak bij onze kleinkinderen. Daarna gaat het richting Bodensee, dan beginnen ook de serieuze beklimmingen. Vanaf Trento zijn er een twee keuze mogelijkheden wat betreft de route, wij zullen zeer waarschijnlijk voor de minst zware route kiezen en dus via Venetië en Ravenna naar Rome rijden.

Actief sinds 30 Juli 2008