Thuis : 29 september 2008 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu Thuis : 29 september 2008 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

Thuis : 29 september 2008

Door: Rens en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

29 September 2008 | Nederland, Amsterdam

Met enige vertraging zijn we vanmiddag op Zestienhoven aangekomen.

De thuiskomst was hartverwarmend, eerst al Gerard, Marijke en Dick, die ons op het vliegveld opwachten en dan de vele bloemen die we van heel veel mensen hebben ontvangen. Thuis wachte ons nog een verrassing: nog meer bloemen, het reisdagboek afgedrukt en een fles champagne.
Geweldig !!! iedereen nogmaals bedank voor alle attenties.

Oh ja, die laatste etappe is helaas mislukt :(

Onze fietsen staan nog in Rome. Vanmorgen met inchecken begonnen al de problemen, want de fietsen (waren al geheel ingepakt) en moesten door de scanner??? Onmogelijk uiteraard en de Italianen verteld, dat het niet mogelijk was om de fietsen, de wielen, etc. te demonteren. Dus wie weet, houden we er nog nieuwe fietsen aan over
groetjes,
RensenYvonne

• 29 September 2008 - 15:34

Marianne:

WELKOM THUIS!!!!!!

• 29 September 2008 - 15:59

Lieve En Luc:

Een welkom thuis gewenst

We bellen jullie wel binnen enkele dagen

• 29 September 2008 - 18:11

Iris:

Welkom thuis, erg genoten om jullie ervaringen te lezen!

• 30 September 2008 - 19:11

Rob Pille:

Een woord:RESPECT!!!

Groet'N Rob

• 03 Oktober 2008 - 12:44

Angela:

WAt een reis hebben jullie gemaakt.Heel gaaf zeg.

• 20 Januari 2009 - 15:25

Bert En Lydia:

Hallo Rens en Yvonne, genoten van jullie reisverslag. Wij hebben ook zin gekregen om de tocht dit jaar te gaan maken. Kunnen we jullie routeboeken van Reitsma overnemen of eventueel ruilen met de fietsrouteboeken naar Praag en Wenen (Limeroute), die wij vorig jaar gemaakt hebben?
    mvgr Bert en Lydia (Maassluis)
    lydiabert@hotmail.com

• 21 Februari 2009 - 17:28

Karin:

Beste Rens & Yvonne,

Wij gaan in juni van Bergamo naar Rome fietsen en vliegen vanaf Rome Ciampino terug. Ik schrik van jullie ervaring op het vliegveld. Hoe is het met de fietsen afgelopen?
    Komt dit vaker voor in Italië? Afgelopen oktober zijn we op Sicilië geweest en was het geen enkel probleem met de fiets.

• 03 Augustus 2009 - 19:48

Herman Beyers:

Wij gaan deze zomer ook met de fiets naar Rome. Heb jij ervaring met fietsvervoer vanuit Ciampino Rome met Ryanair?

• 04 Augustus 2009 - 06:58

Rens Korver:

Hallo herman beyers,
    als je je email adres achterlaat kan ik je antwoorden.
    mvg,
    Rens Korver

Rens en Yvonne

Van Rozenburg naar Rome. Al heel lang geleden hadden we het plan om vanuit Rozenburg naar Rome te fietsen. Dit jaar hebben we besloten dat het er nu maar van moest komen. We hebben veel op internet opgezocht en gelezen over de ervaringen van anderen en hadden 2 opties om te gaan: het voorjaar of het najaar. Wij hebben voor deze laatste optie gekozen en de planning is dat we nu op maandag 11 augustus 2008 zullen vertrekken. Op het overzichtskaartje (Reitsma_route) is de fietsroute te zien die we zullen volgen en die is beschreven in de routebeschrijvingen van Hans Reitsma. We vertrekken vanuit Rozenburg naar Rucphen, waarna we via de LF ScheldRijnRoute naar Venlo rijden en daar komen we dan op de route van Reitsma. We vervolgen onze tocht door Duitsland en hebben dan bij Tübingen een korte onderbreking, want dan zijn we vlak bij onze kleinkinderen. Daarna gaat het richting Bodensee, dan beginnen ook de serieuze beklimmingen. Vanaf Trento zijn er een twee keuze mogelijkheden wat betreft de route, wij zullen zeer waarschijnlijk voor de minst zware route kiezen en dus via Venetië en Ravenna naar Rome rijden.

Actief sinds 30 Juli 2008