Dag 39: 20 sept. M. Martana-Fiano Romano -100 km - Reisverslag uit Fiano Romano, Italië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu Dag 39: 20 sept. M. Martana-Fiano Romano -100 km - Reisverslag uit Fiano Romano, Italië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

Dag 39: 20 sept. M. Martana-Fiano Romano -100 km

Door: Rens en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

20 September 2008 | Italië, Fiano Romano

Gisteravond in het restaurant van de Agiturisimo, 2 nederlandse(Reitsma)fietsers ontmoet. Zij waren net als wij vanuit Assisi vertrokken en uiteraard ook geheel doorweekt aangekomen. Na de maaltijd onder het genot van een wijntje, de ervaringen van deze tocht uitgewisseld. Zo had deze dag toch nog een gezellig einde.
Vanmorgen vroeg vertrokken, want we hadden Fiano Romana als doel. Wel ver en behoorlijk wat klimmen, maar het moet een hele mooie camping zijn, waar we dan 2 nachten willen blijven. Het heeft er een aantal keren naar uit gezien, dat we dat niet zouden halen. Ca. 15km na ons vertrek, kwamen we bij een half ingestorte spoorbrug, die geheel gebarricadeerd was met hekken. Omrijden en een andere route zoeken is in deze middle of nowhere, geen optie en aangezien er geen werklui waren, de hekken geforceerd en over het viaduct gegaan. Tot zover, alles goed, totdat de aanhanger een lekke band kreeg. Deze kleine wielen, zijn geen antilek-banden en dat is dus te merken. Gelukkig was het mooi en droog weer, dus de band snel geplakt. Helaas bleef het niet bij deze ene keer en is de band nog tweemaal lek geraakt. Uiteindelijk zijn we dan toch nog op een redeljke tijd op de camping gearriveerd.
De tocht was zwaar, maar wel met schitterende vergezichten.

Hallo Karin en Gerard, geweldig dat we staan ingeschreven, echt super en een hele geruststelling.

ps.
ook nog wat meer foto s van Assisi geplaatst

• 20 September 2008 - 17:36

Ton:

Hoi Rens en Yvonne, grote klasse hoor! Af en toe een beetje improviseren moet kunnen, jammer van die lekke banden.
    De finish is in zicht. P.S.: ik sponsor 5 cent per gereden fietskilometer voor het goede doel!Het weer in Rome voor de komende dagen is droog, zonnig en 24 gr. dus geniet ervan.

• 20 September 2008 - 17:42

Rens:

nou Ton, ik denk dat we de laatste etappe dan nog maar een paar keer flink omrijden. Maar uiteraard bijvoorbaat dank voor de bijdrage.#

ps.
    als er nog meer gegadigden zijn die dit willen doen, in Rome zal ik de km-eindstand bekend maken.

• 20 September 2008 - 17:55

Anne:

Tjonge tjonge, wat een rit zeg. Maar jullie laten je natuurlijk niet zomaar van de route afwijken. De laatste loodjes. Toi toi toi

Rens en Yvonne

Van Rozenburg naar Rome. Al heel lang geleden hadden we het plan om vanuit Rozenburg naar Rome te fietsen. Dit jaar hebben we besloten dat het er nu maar van moest komen. We hebben veel op internet opgezocht en gelezen over de ervaringen van anderen en hadden 2 opties om te gaan: het voorjaar of het najaar. Wij hebben voor deze laatste optie gekozen en de planning is dat we nu op maandag 11 augustus 2008 zullen vertrekken. Op het overzichtskaartje (Reitsma_route) is de fietsroute te zien die we zullen volgen en die is beschreven in de routebeschrijvingen van Hans Reitsma. We vertrekken vanuit Rozenburg naar Rucphen, waarna we via de LF ScheldRijnRoute naar Venlo rijden en daar komen we dan op de route van Reitsma. We vervolgen onze tocht door Duitsland en hebben dan bij Tübingen een korte onderbreking, want dan zijn we vlak bij onze kleinkinderen. Daarna gaat het richting Bodensee, dan beginnen ook de serieuze beklimmingen. Vanaf Trento zijn er een twee keuze mogelijkheden wat betreft de route, wij zullen zeer waarschijnlijk voor de minst zware route kiezen en dus via Venetië en Ravenna naar Rome rijden.

Actief sinds 30 Juli 2008