Dag 22: 3 sept. Prutz – Nauders 44km. - Reisverslag uit Nauders, Oostenrijk van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu Dag 22: 3 sept. Prutz – Nauders 44km. - Reisverslag uit Nauders, Oostenrijk van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

Dag 22: 3 sept. Prutz – Nauders 44km.

Door: Rens en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

03 September 2008 | Oostenrijk, Nauders

Het is vandaag een zware dag geweest. Vanaf Prutz was het klimmen geblazen tot en met Nauders. Maar we hebben het geklaard, we zijn er fietsend boven aangekomen. Eenmaal boven op de berg, op 1450mtr hoogte, stond ons een koude en stormachtige tegenwind te wachten. iets waarvoor de Reschenpas bekend staat. Het was toen wel op , de tank was leeg, we zaten dan ook helemaal stuk. Op 300mtr voor de Italiaanse grens zijn we gestopt en hebben op een camping vlak bij gasthof Dreiländerblick ons tentje opgezet. Dat is trouwens ook ons langlauf koffieadres. Morgen nog een kleine klim over de Reschenpas, dan zijn we in Italië.

• 03 September 2008 - 16:08

Sjoerd En Nel:

Maar toch eventjes 44 km gereden en dat in de bergen. Hebben jullie nog contact met andere fietsers om ervaringen uit te wisselen. Wat er zoal te zien is onderweg of wat je zeker moet bezoeken. Want je doet zo'n tocht maar één keer en je hebt geen haast want het is pas september. Nog veel fiets plezier en genieten van de gezonde berglucht.

• 03 September 2008 - 16:39

Hans Van Wijnen:

erg goed hoor om dit zo te volbrengen, nauders heeft een leuk kasteel waar je goed kunt eten, wij waren er met een wintersport, mooie omgeving,maar erg steil, dat hebben jullie ondervonden,maar waar het steil omhoog gaat gaat het ooit weer een keer naar beneden he
    lol
    veel rijplezier verder nog en we zien weer een keer een mail
    hans en christa

• 03 September 2008 - 21:47

Arie Van Oudheusden:

Helaas heb ik niet steeds de rit kunnen volgen. Ga dit beslist nog eens teruglezen. Draaide Jeugdland en had (te weinig tijd voor andere zaken)
    Morgen gaan we weer van start met het RMK zullen je eminente stemgeluid nog even moeten missen, neem ik aan. Wat stemoefeningen op de fiets zijn echter nooit weg, bergafwaarts dan wel. Zelf oefende ik tijdens het uitstapje naar Santiago in ieder kerk en kapel. Uiteraard als er niemand in de ruimte aanwezig was! Wens jullie beiden nog heel veel fietsplezier en ben stiekum een beetje jaloers.

Met vriendllijke groet,
    vanuit een koud nat ongezellig Rozenburg,

arie van oudheusden

• 04 September 2008 - 10:25

Joke:

Jeetje wat gaat dat snel zeg! Jullie zitten alweer bijna in Italie! Voor je het weet zitten jullie in Rome. Leuk zo al die verslagen om te lezen. Ben benieuwd naar de foto's van de laatste dagen, zal best wel heel mooi zijn daar in de bergen.Sterkte met de rest van de bergetappes!

• 04 September 2008 - 11:46

Tessa:

Hallo ome Rens en tante Yvonne,
    Ontzettend knap dat jullie in zo'n korte tijd al bijna in Italië zijn aanbeland! Ik vond het met de auto al ver...
    Gelukkig is het onderweg heel mooi en kunnen jullie ook daarvan genieten. Heel veel sterkte de komende weken en natuurlijk ook veel plezier toegewenst!

Rens en Yvonne

Van Rozenburg naar Rome. Al heel lang geleden hadden we het plan om vanuit Rozenburg naar Rome te fietsen. Dit jaar hebben we besloten dat het er nu maar van moest komen. We hebben veel op internet opgezocht en gelezen over de ervaringen van anderen en hadden 2 opties om te gaan: het voorjaar of het najaar. Wij hebben voor deze laatste optie gekozen en de planning is dat we nu op maandag 11 augustus 2008 zullen vertrekken. Op het overzichtskaartje (Reitsma_route) is de fietsroute te zien die we zullen volgen en die is beschreven in de routebeschrijvingen van Hans Reitsma. We vertrekken vanuit Rozenburg naar Rucphen, waarna we via de LF ScheldRijnRoute naar Venlo rijden en daar komen we dan op de route van Reitsma. We vervolgen onze tocht door Duitsland en hebben dan bij Tübingen een korte onderbreking, want dan zijn we vlak bij onze kleinkinderen. Daarna gaat het richting Bodensee, dan beginnen ook de serieuze beklimmingen. Vanaf Trento zijn er een twee keuze mogelijkheden wat betreft de route, wij zullen zeer waarschijnlijk voor de minst zware route kiezen en dus via Venetië en Ravenna naar Rome rijden.

Actief sinds 30 Juli 2008