Dag 21: 2 sept. Klösterle naar Prutz - 47km - Reisverslag uit Prutz, Oostenrijk van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu Dag 21: 2 sept. Klösterle naar Prutz - 47km - Reisverslag uit Prutz, Oostenrijk van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

Dag 21: 2 sept. Klösterle naar Prutz - 47km

Door: Rens en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

02 September 2008 | Oostenrijk, Prutz

Gisteravond vanwege de regen vroeg in ons tentje gekropen.Vanmorgen om 6.30 opgestaan bij een strak blauwe hemel en wel koud, 9 graden. Maar we werden als snel warm, want de etappe ging weer bergopwaarts tot iets voorbij de 1200mtr.
In Langen, dus zoals gezegd 10km overbrugd met de trein naar St.Anton. Fietsen en tassen in de trein, was wel ca. 1 mtr. tillen in de bagage-wagon, maar met hulp van de conducteur, zo gebeurd.
Na 10 min. waren we in St.Anton en begonnen we aan de afdaling en konden we genieten van het adembenemende landschap van bergen en snel stromende rivieren.
Na de lunch was het gedaan met de pret en kwamen weer de nodige klimmen.Uiteindelijk toch nog vroeg gearriveerd op een camping aan de Inn.
Morgen volgt dan (helaas) weer een pittige berg-etappe naar de Reschenpas, dus een klim tot de 1520mtr.
Wel appart is dat we dan bij Nauders over de loipe fietsen waar we 10 jaar geleden zijn wezen langlaufen. Maar voor dat we zover zijn zullen we eerst de 11 genummerde haarspeldbochten van Nauders omhoog moeten.
(bericht zelf kunnen plaatsen, maar foto's uploaden ging helaas niet, dus nog even geduld op de volgende 'plaatjes')

• 02 September 2008 - 17:18

Gerard En Karin:

Terwijl hier de regen op de serre klettert lees ik dat jullie ook weer de nodige nattigheid over je heen hebben gehad en dan 9 graden, je zou toch in een lange unterhose de fiets op gaan? Op die klimmen naar boven zal er best wel eens gegromd worden en zal er ook wel eens een gedachten door het hoofd gaan van; "waar zijn we aan begonnen" en ook "we zijn er nog lang niet". Maar jullie zetten door en zullen het halen en na zoveel afzien zal jullie doel, Rome een zoete overwinning zijn, een ervaring om nooit meer te vergeten. Dus Korvertjes laat ons allemaal een poepie ruiken hier en bedwing die Alpen!

• 02 September 2008 - 18:39

Nel En Sjoerd:

Eindelijk dan een berichtje van ons.Geweldig dat jullie al zo ver zijn gekomen.In dit tempo zijn jullie veel eerder in Rome.Zo te zien en te horen bevalt het kamperen goed.Wat zullen jullie genieten van de prachtige natuur en vergezichten je zou bijna jaloers worden maar ja wij , ik dus nel, fiets echt niet naar Rome, maar lezen met veel plezier elke avond jullie verslag.Op naar de volgende etappe. Groetjes en veel fietsplezier.

• 03 September 2008 - 12:51

Saskia:

Wat een super actief stel zijn jullie toch! Ik geniet enorm van alle foto's en verslagen....Echt iets om trots op te zijn!

Groetjes en veel succes met de haarspeldbochten samen!
    --x--

• 03 September 2008 - 14:43

Dick En Marijke:

We genieten elke dag van de leuke stukjes, de foto's en bewonderen jullie prestaties.Wat leuk dat je nu over de loipes kan fietsen. Dat het alweer 10 jaar geleden is dat wij daar waren, waar blijf de tijd.
    Von vandaag ben ik met Yvonne naar het bruidspaleis geweest. Haar jurk wordt nu pasklaar gemaakt voor 4 oktober. Jammer dat jullie er niet bij zijn.
    Maar jullie genieten dan van het mooie en hopenlijk warme Rome, maar voor het zover is, zijn er nog wel wat hobbeltjes te nemen. Zet hem op he.

Rens en Yvonne

Van Rozenburg naar Rome. Al heel lang geleden hadden we het plan om vanuit Rozenburg naar Rome te fietsen. Dit jaar hebben we besloten dat het er nu maar van moest komen. We hebben veel op internet opgezocht en gelezen over de ervaringen van anderen en hadden 2 opties om te gaan: het voorjaar of het najaar. Wij hebben voor deze laatste optie gekozen en de planning is dat we nu op maandag 11 augustus 2008 zullen vertrekken. Op het overzichtskaartje (Reitsma_route) is de fietsroute te zien die we zullen volgen en die is beschreven in de routebeschrijvingen van Hans Reitsma. We vertrekken vanuit Rozenburg naar Rucphen, waarna we via de LF ScheldRijnRoute naar Venlo rijden en daar komen we dan op de route van Reitsma. We vervolgen onze tocht door Duitsland en hebben dan bij Tübingen een korte onderbreking, want dan zijn we vlak bij onze kleinkinderen. Daarna gaat het richting Bodensee, dan beginnen ook de serieuze beklimmingen. Vanaf Trento zijn er een twee keuze mogelijkheden wat betreft de route, wij zullen zeer waarschijnlijk voor de minst zware route kiezen en dus via Venetië en Ravenna naar Rome rijden.

Actief sinds 30 Juli 2008