Dag 1: 11 augustus -Rozenburg naar Rucphen. 81km - Reisverslag uit Rucphen, Nederland van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu Dag 1: 11 augustus -Rozenburg naar Rucphen. 81km - Reisverslag uit Rucphen, Nederland van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

Dag 1: 11 augustus -Rozenburg naar Rucphen. 81km

Door: Rens en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

11 Augustus 2008 | Nederland, Rucphen

De kop is er van af!
Vanmorgen vroeg zijn we dan eindelijk vertrokken, om half acht. Gelukkig was het droog, dus onze start was niet zo slecht. Wel hadden we ontzettend veel wind, zeker windkracht 5 en vooral later op het Hellegatsplein was het dus flink aanpoten.
Maar eerst moesten we dus naar Hekelingen en daar met het pontje over. De schipper was zo aardig om een foto van ons te maken, dus maar kijken of we die zo kunnen uploaden.
Voorbij Nieuw-Beijerland zijn we aan de koffie gegaan, ja geen terrasje hoor, maar even zelf gemaakt met heet water uit de thermoskan. Maar ook hier stond een stevige bries, dus de koffiepauze was vanzelf heel kort. Daarna dus doorgereden naar het Hellegatsplein, waar we vanwege de wind echt heel de morgen al tegenop zagen. Om ca. 11.00 hr waren we daar. Daarna ergens ’s middags in de polder op een (alweer) winderig bankje ons lunch genuttigd. ’s Middags zijn we nog even van de route afgeweken en hebben gezellig een terrasje gepikt in Oudenbosch, ik moest wel, want Yvonne zat er even helemaal doorheen, maar na een glas cola, was de energie weer snel aangevuld.
Na 81km, waren we dan op de camping de Posthoorn, waar we eerst gezellig op de koffie zijn gegaan bij Jan en Anneke.
Daarna de tent opgezet en de bedden (slaapzakken) opgemaakt en hebben we een heerlijke warme douche genomen. Inmiddels was het zes uur en stond er een heerlijke warme maaltijd met glas rosé voor ons geserveerd. Wat een luxe en gastvrijheid, geweldig!
Dus de eerste dag was nog niet helemaal behelpen, dat zal morgen wel anders worden. Ik heb nog even snel bij de receptie van de camping naar het weerbericht gekeken en dat belooft niet veel goeds.
Maar misschien valt het allemaal ook wel mee. Nou luitjes, dit was het voorlopig weer voor vandaag, morgen is er weer een dacht.
Enne, bedankt voor de vele reacties op onze website. Echt geweldig zoveel als er met ons meeleven.

• 11 Augustus 2008 - 17:27

Anne:

Volhouden hoor, het gaat al opschieten.

• 11 Augustus 2008 - 18:40

Wim:

Konijnendijk aanschrijven voor je sponsor project, maakt die even mooi reclame

• 11 Augustus 2008 - 19:21

Lieve En Luc:

Wat een afstand zeg...81 km, dat is pas een start. De ganse dag hebben we aan jullie gedacht en gezegd:wat een geluk het is droog voor hun eerste rit. Succes, we blijven je volgen hoor.

• 11 Augustus 2008 - 19:25

Ton:

Wees maar blij dat je gisteren niet bent vertrokken met die wind! Knap hoor, ga zo door!

• 11 Augustus 2008 - 20:07

Margriet:

Zo de eerste dag zit erop.Een hele goede dag morgen.

• 12 Augustus 2008 - 08:01

Cees En Corrie.:

Ondanks de regen een hele goede,succesvolle dag toegewenst!
    We denken aan jullie.

Rens en Yvonne

Van Rozenburg naar Rome. Al heel lang geleden hadden we het plan om vanuit Rozenburg naar Rome te fietsen. Dit jaar hebben we besloten dat het er nu maar van moest komen. We hebben veel op internet opgezocht en gelezen over de ervaringen van anderen en hadden 2 opties om te gaan: het voorjaar of het najaar. Wij hebben voor deze laatste optie gekozen en de planning is dat we nu op maandag 11 augustus 2008 zullen vertrekken. Op het overzichtskaartje (Reitsma_route) is de fietsroute te zien die we zullen volgen en die is beschreven in de routebeschrijvingen van Hans Reitsma. We vertrekken vanuit Rozenburg naar Rucphen, waarna we via de LF ScheldRijnRoute naar Venlo rijden en daar komen we dan op de route van Reitsma. We vervolgen onze tocht door Duitsland en hebben dan bij Tübingen een korte onderbreking, want dan zijn we vlak bij onze kleinkinderen. Daarna gaat het richting Bodensee, dan beginnen ook de serieuze beklimmingen. Vanaf Trento zijn er een twee keuze mogelijkheden wat betreft de route, wij zullen zeer waarschijnlijk voor de minst zware route kiezen en dus via Venetië en Ravenna naar Rome rijden.

Actief sinds 30 Juli 2008