Vertrek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

Vertrek

Door: Rens en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

06 Augustus 2008 | Nederland, Amsterdam

Eindelijk is het dan zover, de fietstassen en de fietsaanhanger zijn gepakt.
De paklijst is voor de zoveelste maal gecontroleerd en nu maar hopen dat we niets vergeten zijn.
Aanstaande maandagmorgen vroeg, stappen we op de fiets en rijden via de Bernisse richting het zuiden.
Bij Hekelingen gaan we met het pontje over naar Nieuw-Beijerland en fietsen vervolgens naar het Hellegatsplein en zo via Stampersgat verder.
Onze 1e overnachting zal zijn op camping De Posthoorn in Rucphen. (bij Jan en Anneke)

In Rucphen aangekomen geef ik ‘de pen’ aan Jan , die voor de verdere berichtgeving op deze site zal zorgen.

Ps.
We zullen onderweg in het buitenland goed herkenbaar zijn.
Zie onderstaande foto.

:SMS update:: 6 augustus 2008 :
Vanmiddag hebben we op de landtong van Rozenburg onze laatste trainings kilometers gemaakt en de fiets-aanhanger meegenomen.

• 06 Augustus 2008 - 18:55

Wim Van Vliet:

Veel plezier op jullie fietstocht, bekende namen onder jullie sponsor brief. Roparun voor mij een bekend fenomeen. Ik begrijp een startkapitaal voor een nieuw te vormen team. Wanneer jullie alle bekende roparunners informeren zal dat startkapitaal er best wel komen. We lezen graag jullie vorderingen en ook doelen voor de komende weken. Zelf heb ik wat ervaring wat de reacties op jullie berichten kunnen betekenen en Rens ook gewoon zelf blijven schrijven en lezen hoor. Een internet caffe is er best te vinden op jullie route. Nogmaals succes en veel mooi weer. Wim van Vliet

• 06 Augustus 2008 - 19:10

Raymond En Angela:

Rens en Yvonne, een heel fijne en leuke reis toegewenst !!!

• 07 Augustus 2008 - 06:27

Esther Groenendijk:

Rens en Yvonne, heel veel succes, plezier en goed weer tijdens jullie tocht naar Rome!!! Ik zal zeker meeleven met jullie!

• 07 Augustus 2008 - 11:24

Henny & Jan Kroonen:

Rens en Yvonne wij wensen jullie een veilige en plezierige fietstocht naar Rome en hopen dat de wind jullie een duwtje in de rug zal geven. Wij blijven jullie nauwlettend volgen. Geniet van al jullie belevennissen op deze spannende reis en kom gezond weer thuis. Henny & Jan

• 08 Augustus 2008 - 07:21

An:

Rens en Yvonne
    Wij hebben hier allemaal veel bewondering voor jullie plan om naar Italie te fietsen en hopen dat jullie een hele leuke tijd zullen hebben zonder problemen. Veel succes en wij volgen jullie wel achter de computer (daar word je niet zo moe van)
    Gr van ons allemaal

• 08 Augustus 2008 - 07:33

Annie:

Rens en Yvonne
    Wat een prachtige site hebben jullie gemaakt heel erg leuk .veel succes met jullie reis
    en geniet er ook van en weer heel terug komen natuurlijk
    groetjes en tot ziens
    annie en henk

• 09 Augustus 2008 - 12:02

Gerard En Karin:

Nog twee nachtjes thuis slapen en dan kan het grote avontuur beginnen. Wim van Vliet heeft al positief gereageerd op onze brief en zich aangeboden als teamlid. Top Wim!! Rens en Yvonne nogmaals heel veel succes en plezier!! Lieve groeten, Karin en Gerard

• 09 Augustus 2008 - 17:29

Ton Van Wageningen:

Heel veel succes met jullie fietstocht en geniet er vooral van. Ik zal jullie dagelijks volgen. Groetjes Ton & Wil

• 09 Augustus 2008 - 17:30

Ton Van Wageningen:

Op de computer dan!

• 09 Augustus 2008 - 21:40

Anne Ten Hoeve:

Hoi rens,

Heel veel plezier en succes met jullie fietstocht. Wees voorzichtig en kom weer heel terug. En natuurlijk ga ik het volgen via jou site. Enjoy your trip.

• 10 Augustus 2008 - 12:18

Fam. Van Loon:

We wensen jullie heel veel succes en vooral veel plezier op jullie fietstocht!

• 11 Augustus 2008 - 08:37

Rob:

Nou Rens/ Yvonne, veel succes! Hoop dat de 'weergoden'met jullie zijn! Ik blijf in jullie wiel zitten....Groet'n Rob

• 11 Augustus 2008 - 09:45

Hans En Chvan Wijnen:

hoi nou ik vind het knap om dit te doen en we wensen jullie een hele goede tocht toe en daarna een behouden thuiskomst,maak er iets leuks van en we volgen jullie
    hans christa en angelique

• 11 Augustus 2008 - 13:41

Peter En Joke:

Yeeh! Het is eindelijk zover! Hele goede reis en ik hoop dat je voor ons veël "leesvoer"op de site plaatst, zodat wij ook een beetje mee kunnen genieten!

• 11 Augustus 2008 - 14:19

Anne:

Klaar voor de start.......succes

• 13 Augustus 2008 - 09:25

Marianne:

een beetje late reactie vanuit huize Sannes (vakantie), maar Tim, Eric en Marianne willen jullie een hele mooie en veilig tocht toewensen!!!
    En de Roparun??? grrr kriebel kriebel....

• 13 Augustus 2008 - 09:26

Marianne:

En de Roparun??? grrr kriebel kriebel....

Rens en Yvonne

Van Rozenburg naar Rome. Al heel lang geleden hadden we het plan om vanuit Rozenburg naar Rome te fietsen. Dit jaar hebben we besloten dat het er nu maar van moest komen. We hebben veel op internet opgezocht en gelezen over de ervaringen van anderen en hadden 2 opties om te gaan: het voorjaar of het najaar. Wij hebben voor deze laatste optie gekozen en de planning is dat we nu op maandag 11 augustus 2008 zullen vertrekken. Op het overzichtskaartje (Reitsma_route) is de fietsroute te zien die we zullen volgen en die is beschreven in de routebeschrijvingen van Hans Reitsma. We vertrekken vanuit Rozenburg naar Rucphen, waarna we via de LF ScheldRijnRoute naar Venlo rijden en daar komen we dan op de route van Reitsma. We vervolgen onze tocht door Duitsland en hebben dan bij Tübingen een korte onderbreking, want dan zijn we vlak bij onze kleinkinderen. Daarna gaat het richting Bodensee, dan beginnen ook de serieuze beklimmingen. Vanaf Trento zijn er een twee keuze mogelijkheden wat betreft de route, wij zullen zeer waarschijnlijk voor de minst zware route kiezen en dus via Venetië en Ravenna naar Rome rijden.

Actief sinds 30 Juli 2008