Sponsorproject - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu Sponsorproject - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

Sponsorproject

Door: Rens en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

01 Augustus 2008 | Nederland, Amsterdam

Van Rozenburg naar Rome,
is een lang gekoesterde wens van ons om naar Rome te fietsen.

Van Parijs naar Rotterdam.

Van Parijs naar Rotterdam is geen vervolg op onze tocht naar Rome, maar een onderdeel van onze fietstocht. Want volgend jaar doe ik, Rens, deze keer niet fietsend, maar hardlopend mee aan de estafetteloop van Parijs naar Rotterdam. Ik maak dan deel uit van een heel bijzonder team:
Ria’s Running Team.
Wij zouden het geweldig vinden om van onze fietstocht naar Rome een sponsorproject te maken voor dit, toch wel heel bijzondere doel.

In bijgaande sponsorbrief kunnen jullie hier alles over lezen. De sponsorbijdrage mag een vast bedrag zijn of een bedrag per gereden kilometer, iedere bijdrage is welkom.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Melissant, juli 2008

Lieve familie, vrienden, buren en bekenden van de familie Van Loon,

Het is nog maar zo kort geleden dat we met elkaar afscheid hebben genomen van Ria.
Alouis, Paul, Annet, Suus en Gerhard doen hun uiterste best hun leventje weer op de rit te krijgen, de ene dag gaat dat wat gemakkelijker dan de andere, maar ze knokken zoals ze steeds hebben gedaan!

Zo hebben we met elkaar het plan opgevat om volgend jaar mei, de maand waarin Ria is gestorven, deel te nemen aan de Roparun. Ter nagedachtenis aan Ria, die ook altijd voor anderen in de weer was en zo ontzettend sportief, lijkt ons dit een geweldige uitdaging! Naast 7 andere lopers zal ook Annet mee gaan lopen voor dit goede doel, Susan zal co-teamcaptain zijn, Alouis fietst, Paul is vanwege een buitenlandse stage waarschijnlijk niet in het land en Gerhard zorgt dat op het thuisfront alles vlekkeloos verloopt. Verder heeft Annie, de zus van Ria, haar medewerking toegezegd en hopen we natuurlijk op nog meer familieleden die Ria’s Running Team komen versterken.

Misschien kent u het fenomeen Roparun nog niet. Roparun is de afkorting van Rotterdam-Parijs-Run en is de langste non-stop estafetteloop ter wereld. Van 1992 tot 2003 liep de route vanaf de Coolsingel in Rotterdam naar Parijs. Vanaf 2004 lopen de teams in omgekeerde volgorde met als doel zoveel mogelijk geld in te zamelen voor mensen met kanker. Het motto van de Roparun luidt; “Trachten leven toe te voegen aan de dagen, waar geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven”. Op de site www.roparun.nl kunt u alle informatie vinden.

Wij hebben uw hulp nodig om deel te kunnen nemen aan deze loop. De inschrijving begint eind augustus en kost € 2.500,00. Daarnaast zult u begrijpen dat wij te maken krijgen met diverse andere kosten zoals de huur van busjes, wellicht een camper, voeding en verzorging, benzinekosten, etc. etc.

Wat zou het geweldig zijn als u ons zou willen steunen met een financiële bijdrage zodat wij ons in kunnen schrijven voor deze tocht. U kunt dit doen door uw bijdrage over te maken op rekening nummer 1372.73.231 t.n.v. S.P.A. van Loon en o.v.v. Ria’s Running Team.

Namens de familie Van Loon danken wij u alvast heel hartelijk voor uw bijdrage. We houden u op de hoogte!

Hartelijke groet,

Gerard en Karin de Man

Rens en Yvonne

Van Rozenburg naar Rome. Al heel lang geleden hadden we het plan om vanuit Rozenburg naar Rome te fietsen. Dit jaar hebben we besloten dat het er nu maar van moest komen. We hebben veel op internet opgezocht en gelezen over de ervaringen van anderen en hadden 2 opties om te gaan: het voorjaar of het najaar. Wij hebben voor deze laatste optie gekozen en de planning is dat we nu op maandag 11 augustus 2008 zullen vertrekken. Op het overzichtskaartje (Reitsma_route) is de fietsroute te zien die we zullen volgen en die is beschreven in de routebeschrijvingen van Hans Reitsma. We vertrekken vanuit Rozenburg naar Rucphen, waarna we via de LF ScheldRijnRoute naar Venlo rijden en daar komen we dan op de route van Reitsma. We vervolgen onze tocht door Duitsland en hebben dan bij Tübingen een korte onderbreking, want dan zijn we vlak bij onze kleinkinderen. Daarna gaat het richting Bodensee, dan beginnen ook de serieuze beklimmingen. Vanaf Trento zijn er een twee keuze mogelijkheden wat betreft de route, wij zullen zeer waarschijnlijk voor de minst zware route kiezen en dus via Venetië en Ravenna naar Rome rijden.

Actief sinds 30 Juli 2008