Dag 30: 11 sept. Montagnana - Ferrara 73km - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu Dag 30: 11 sept. Montagnana - Ferrara 73km - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

Dag 30: 11 sept. Montagnana - Ferrara 73km

Door: Rens en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

11 September 2008 | Italië, Ferrara

Gisteravond nog even gezellig in Montagnana in de stad geweest en uit eten. Het is een hele mooie stad, geheel ommuurd met een muur uit de middeleeuwen en nog in vrij goede staat. Ook het plein in het centrum was heel gezellig, we zijn daar dan ook wezen eten.
Vandaag hebben we voor het laatst de Adige gekruist en zijn nu bij de Po beland en de Po-vlakte. En vlak is het inderdaad, het lijkt Nederland wel, alleen de weilanden en koeien ontbreken. Er viel vandaag weinig te fotograferen.
Na het hotelletje van gisteren, zijn we blij ons eigen huisje (tent) weer hebben kunnen opzetten. Heerlijk in de natuur, met alle vrije ruimte. Al 2 dagen geen fietsers te zien, maar vandaag op de camping dan toch weer een zwitsers echtpaar, op een tandem met bob-car. Dit zijn al het 2e stel die we tegen komen met deze combinatie en ik (R) zie dit wel zitten, maar Yvonne heeft het niet zo op tandem fietsen.
Morgen gaan we dan naar een mooi natuurgebied, waar we misschien flamingo's zullen zien en we houden daar dan een rustdag.
We zijn ook benieuwd of Ton van Wageningen ons kan vinden, want die wil ons op weg naar huis bezoeken, lijkt ons heel erg leuk en gezellig.
Het is nu avond en gaan nu de stad bekijken en kijken of ik nog wat foto's van voorgaande dagen kan uploaden.

• 11 September 2008 - 20:41

Cees En Corrie.:

Wat gaan jullie snel,zeg!Hopelijk zien jullie morgen flamingo's.Dat is weer iets anders dan alle bergen,die jullie al achter je hebben gelaten.Wat een mooie foto's!!!
    Hoeveel kilometers staan er al op de teller?
    Heel veel succes!
    Groetjes, Cees en Corrie.

Rens en Yvonne

Van Rozenburg naar Rome. Al heel lang geleden hadden we het plan om vanuit Rozenburg naar Rome te fietsen. Dit jaar hebben we besloten dat het er nu maar van moest komen. We hebben veel op internet opgezocht en gelezen over de ervaringen van anderen en hadden 2 opties om te gaan: het voorjaar of het najaar. Wij hebben voor deze laatste optie gekozen en de planning is dat we nu op maandag 11 augustus 2008 zullen vertrekken. Op het overzichtskaartje (Reitsma_route) is de fietsroute te zien die we zullen volgen en die is beschreven in de routebeschrijvingen van Hans Reitsma. We vertrekken vanuit Rozenburg naar Rucphen, waarna we via de LF ScheldRijnRoute naar Venlo rijden en daar komen we dan op de route van Reitsma. We vervolgen onze tocht door Duitsland en hebben dan bij Tübingen een korte onderbreking, want dan zijn we vlak bij onze kleinkinderen. Daarna gaat het richting Bodensee, dan beginnen ook de serieuze beklimmingen. Vanaf Trento zijn er een twee keuze mogelijkheden wat betreft de route, wij zullen zeer waarschijnlijk voor de minst zware route kiezen en dus via Venetië en Ravenna naar Rome rijden.

Actief sinds 30 Juli 2008