dag 27: 8 sept. Ala - Bardolino 41km - Reisverslag uit Bardolino, Italië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu dag 27: 8 sept. Ala - Bardolino 41km - Reisverslag uit Bardolino, Italië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

dag 27: 8 sept. Ala - Bardolino 41km

Door: Rens en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

08 September 2008 | Italië, Bardolino

Vandaag een halve fietsdag. We hebben gisteren bewust een lange afstand gereden omdat we vroeg aan het Gardameer wilden komen en dat is ons ook gelukt, want we waren er om 11.00 uur. Eerst een kopje koffie gedronken en toen op ons gemak de tent op gezet en heerlijk gezwommen in het Gardameer. Onze tent hebben we gisteren wel gemist, want in zo'n hotelletje is het misschien wel makkelijk, maar je mist toch het kontakt met andere mensen en mede fietsers. Helaas zullen we straks verder op de route meer genoodzaakt zijn een hotel te nemen door gebrek aan campings.
Gisteren in Trento hebben we een keuze in de route moeten maken en laten Venetie voor wat het is, want daar zijn we al een aantal keren geweest.
We rijden nu Verona-Ferrara-Ravenna-Assisi-Rome.
Morgen ook weer een korte etappa, want dan zijn we in Verona.
Zoals jullie waarschijnlijk hebben opgemerkt, heb ik weer foto's kunnen plaatsen.
:SMS update:: 8 september 2008 :
Hoi Anne, inmiddels staat de teller over de 1600km :)

  • 08 September 2008 - 17:34

    Esther Smit:

    Best Yvonne en Rens,

    Ik lees jullie avonturen al ruim een week, maar ik ben er nog niet toe gekomen om te reageren.
    De snelheid waarmee je opgeslokt wordt door werk, kinderen, hardlopen, sporten en vriend is bijna niet bij te houden.
    Maar alle wassen liggen in de kast en het stof begint neer te dwarrelen.
    Tijd dus om jullie eens te mailen!
    Het begint bij mij aardig te kriebelen als ik over jullie SUPER-fietstocht lees, wat een avonturen wat heerlijk om mee bezig te zijn!
    Wij hebben al zo genoten van onze Heidelberg tocht en hebben jullie al dubbel zo veel gefietst!
    Wel was ik verbaasd om te lezen dat jullie maar zo kort bij jullie dochter bleven, ik dacht dat jullie daar een paar dagen bleven!
    Hier is het weer sinds een week een klein beetje opgeknapt. Vanmorgen nog zware regenbuien, vanmiddag is de zon gaan schijnen.
    Als ik jullie dan heerlijk in zwemkleding in de zon zie zitten, genieten hoor.
    Ik blijf jullie tot het einde van de rit volgen en wens jullie veel succes met de rest van de route.
    Ik vond het super om een paar dagen met jullie op te trekken, het was echt heel gezellig!
    Succes en liefs. Esther (van John)

  • 08 September 2008 - 18:03

    Anne:

    Hoi Rens/Yvonne, 1600km. Allemachtig, moet er niet aan denken en jullie doen het gewoon even. Hoe veel km moeten jullie dan nog? Geniet van de mooie omgeving en nogmaals petje af voor jullie. Succes verder.

  • 09 September 2008 - 13:40

    Ton:

    Hallo Rens, we gaan morgen (10/9) naar Assisi en blijven daar tot zaterdagmorgen, vertrekken dan weer richting Nederland. Waar ongeveer denken jullie zaterdag te zijn? Kom jullie beslist opzoeken! Goeie reis verder, groetjes Ton & Wil.

  • 09 September 2008 - 17:14

    Karel:

    Beste Yvonne en Rens,
    Toevallig zit ik jullie reisverslag te lezen om ervaringen te zoeken van Rome gangers.
    Want volgend jaar ben ik van plan om ook naar Rome te fietsen.
    Vandaar mijn nieuwsgierigheid over jullie tocht naar Rome.
    Ik ben reuze benieuwd naar jullie ervaring tijdens de tocht over de route {Reitsma} in het algemeen + overnachtingen.
    Mochten jullie weer thuis zijn van de tocht is het dan veel gevraagd om even door te mailen naar mij hoe het verloop was van de reis naar Rome.
    Met name in het bijzonder de Route.
    Bij voorbaar mijn dank.
    Verder wens ik jullie beide een goede aankomst in Rome, je bent er bijna.
    En veel fietsplezier.
    Mijn mail adres is:
    karel52@msn.com

    Groetjes Karel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rens en Yvonne

Van Rozenburg naar Rome. Al heel lang geleden hadden we het plan om vanuit Rozenburg naar Rome te fietsen. Dit jaar hebben we besloten dat het er nu maar van moest komen. We hebben veel op internet opgezocht en gelezen over de ervaringen van anderen en hadden 2 opties om te gaan: het voorjaar of het najaar. Wij hebben voor deze laatste optie gekozen en de planning is dat we nu op maandag 11 augustus 2008 zullen vertrekken. Op het overzichtskaartje (Reitsma_route) is de fietsroute te zien die we zullen volgen en die is beschreven in de routebeschrijvingen van Hans Reitsma. We vertrekken vanuit Rozenburg naar Rucphen, waarna we via de LF ScheldRijnRoute naar Venlo rijden en daar komen we dan op de route van Reitsma. We vervolgen onze tocht door Duitsland en hebben dan bij Tübingen een korte onderbreking, want dan zijn we vlak bij onze kleinkinderen. Daarna gaat het richting Bodensee, dan beginnen ook de serieuze beklimmingen. Vanaf Trento zijn er een twee keuze mogelijkheden wat betreft de route, wij zullen zeer waarschijnlijk voor de minst zware route kiezen en dus via Venetië en Ravenna naar Rome rijden.

Actief sinds 30 Juli 2008
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 69163

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2017 - 07 September 2018

Trekvogelpad LAW 2

13 November 2015 - 17 December 2015

Camperreis ZW Australie

11 Augustus 2008 - 11 Oktober 2008

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: