Dag 19: 31 aug. Feldkirch - rustdag - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu Dag 19: 31 aug. Feldkirch - rustdag - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

Dag 19: 31 aug. Feldkirch - rustdag

Door: Rens en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

31 Augustus 2008 | Oostenrijk, Wenen

Vanmorgen uitgeslapen en daarna eerst ontbeten. Daarna is Yvonne de was gaan doen en ben ik de fietsen gaan nalopen, gelukkig heb ik weer een goede (kleine) fietspomp met manometer kunnen kopen in Sigmaringen.Yvonne was ondertussen klaar met haar was en het zwemparadijs in gedoken.
Hierna zijn we het stadje Feldkirch ingegaan om te bezichtigen en uit eten te gaan, maar het eerste wat we zochten en vonden was een internet-cafe zodat we weer wat foto's hebben kunnen plaatsen. Morgen gaan we er weer tegenaan, hoewel de verwachting regen is, maar na de voorgaande koude week(en) is het temperatuursverschil nu toch wel heel groot(maar wel heerlijk).Met de nodige serieuze klimmen in het vooruitzicht zullen we niet al te grote afstanden afleggen? Het laatste stukje van de top van de Arlberg is op onze leeftijd iets te gortig, dus is het de bedoeling om van Langen naar St.Anton (10km) de trein te nemen.(is Loncq de Jong ook gerust)
Wij zijn blij te horen dat er zoveel respons is op onze sponsoraktie en zullen daarvoor een extra tandje bijzetten.

• 31 Augustus 2008 - 12:05

Anne:

Hoi Rens en Yvonne,
    Heel veel succes de komende dagen. Ze zullen zwaar worden voor jullie. Al die bergen, moet er niet aan deneken.Het is toch wel verhard he Rens?
    Ik blijf jullie volgen. Doeiiiiiiiii

• 31 Augustus 2008 - 12:26

Rens:

Hoi Anne,
    ik weet niet waar jij de km-standen vandaan haalt, maar bij ons staat de teller momenteel al over de 1100km :)

• 31 Augustus 2008 - 19:02

John (die Van Esther:

Ha die Rens en Yvonne,
    We volgen jullie hoor, leuk deze site.Jullie schieten lekker op en houden er een behoorlijk tempo op na. Mooie foto's Rens, de foto van verlichte kasteel was toch nog goed gelukt zeg.

Wij zijn gisteravond thuis per trein aangekomen. Uiteindelijk ruim 900 km gefietst. Veel meegemaakt onderweg, met de trein naar popconcert geweest in Schwaebisch Hall zonder de fietsen. Laatste trein terug naar Heidelberg gemist, midden in de nacht geen slaapplaats meer gevonden, op een stationtje in Crailsheim bij zwervers geslapen. Nieuw treinkaartje in trein gekocht maar kaartje bleek niet toereikend te zijn voor reis naar Heidelberg. Bonje gekregen met conductrice en aangehouden door de spoorwegpolitie. Mede omdat we tijdens het concert regen hadden en het wat modderig was zagen we er niet uit in onze regenpakken, hele nacht op geweest, ik ongeschoren, ze dachten dat we zwervers waren en niet konden /wilden betalen.Uiteindelijk toch van Heidelberg naar Trier gegaan per trein en van Trier naar familie in Cochem gefietst waar we nog 4 dagen gebleven zijn. Er waren die dagen het wijnfeest van Cochem Vervolgens dus zaterdag met de trein van Koblenz terug naar Den Haag gegaan.

We hebben een leuke vakantie gehad mede dankzij een aantal leuke dagen met jullie. Veel succes verder op reis we blijven het volgen.
    Groetjes John (ook van Esther maar die zal zelf denk ik nog wel wat schrijven)

• 01 September 2008 - 08:02

Gerard En Karin:

Hoi Rens en Yvonne,
    Weer even een berichtje van ons; 3 weken alweer geleden dat jullie startte aan dit grote avontuur en al meer dan 1100 km. op de teller. Afgelopen vrijdag onze eerste bijéénkomst gehad en het natuurlijk uitgebreid over jullie gehad met de teamleden. Petje af van iedereen!! Rens, zoals het ernaar uitziet hebben we een een heel leuk team waarin jij je prima thuis zult voelen. De respons afgelopen vrijdag was heel goed. Wim deed al eerder een hernieuwde oproep, wij sluiten ons hier graag bij aan; lieve lezers en fans van Rens en Yvonne; laat uw hart spreken voor het goede doel, ondersteun dit project van Rens en Yvonne door bijv. € 0,01 per gereden km. aan Ria's Running Team over te maken. Voor Rens en Yvonne een extra zetje in de rug, voor uw zieke medemens van ongekend belang. Met elke euro zijn we blij!Namens Rens en Yvonne en Ria's Running Team: Alvast heel hartelijk bedankt!

• 01 September 2008 - 08:19

Kees En Christel:

Wij volgen jullie tocht met bewondering, wat een prestatie!! Je foto's geven een goed beeld van wat jullie allemaal gezien hebben, het zal aan het eind een mooi fotoboek gaan worden. Wij wensen jullie heel veel sterkte en kracht toe in de komende dagen met de beklimmingen en hopen dat jullie hiervoor goed weer hebben. Heel veel groetjes van ons.

• 01 September 2008 - 15:22

Els Priester:

Hoi Rens en Yvonne,

zo te zien gaat alles voortreffelijk met jullie! Petje af! De Arlbergpas is inderdaad een mooie, maar steile pas. Ik geef jullie groot gelijk dat jullie de trein pakken. Heb de eerste Ropa-vergadering helaas moeten missen. (buikgriepje)
    Onze vakantie was onvergetelijk en zo te zien wordt die van jullie het ook..

• 01 September 2008 - 18:38

Anne:

Hoi Rens, ik heb gewoon via routeplanner gedaan. Maar ja dat klop natuurlijk niet. Op de fiets maak je toch meer km. Maar ja je moest mij natuurlijk wel weer even de les lezen hahaha. Succes

Rens en Yvonne

Van Rozenburg naar Rome. Al heel lang geleden hadden we het plan om vanuit Rozenburg naar Rome te fietsen. Dit jaar hebben we besloten dat het er nu maar van moest komen. We hebben veel op internet opgezocht en gelezen over de ervaringen van anderen en hadden 2 opties om te gaan: het voorjaar of het najaar. Wij hebben voor deze laatste optie gekozen en de planning is dat we nu op maandag 11 augustus 2008 zullen vertrekken. Op het overzichtskaartje (Reitsma_route) is de fietsroute te zien die we zullen volgen en die is beschreven in de routebeschrijvingen van Hans Reitsma. We vertrekken vanuit Rozenburg naar Rucphen, waarna we via de LF ScheldRijnRoute naar Venlo rijden en daar komen we dan op de route van Reitsma. We vervolgen onze tocht door Duitsland en hebben dan bij Tübingen een korte onderbreking, want dan zijn we vlak bij onze kleinkinderen. Daarna gaat het richting Bodensee, dan beginnen ook de serieuze beklimmingen. Vanaf Trento zijn er een twee keuze mogelijkheden wat betreft de route, wij zullen zeer waarschijnlijk voor de minst zware route kiezen en dus via Venetië en Ravenna naar Rome rijden.

Actief sinds 30 Juli 2008