Dag 14: 25 aug. Tübingen naar Riederich 30km - Reisverslag uit Riederich, Duitsland van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu Dag 14: 25 aug. Tübingen naar Riederich 30km - Reisverslag uit Riederich, Duitsland van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

Dag 14: 25 aug. Tübingen naar Riederich 30km

Door: Rens en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

25 Augustus 2008 | Duitsland, Riederich

Vannacht heeft het voor de verandering weer eens geregend, dus de tent niet helemaal droog kunnen inpakken.
Vandaag verlaten we even de Reitsma-route naar Rome, met een hele goede reden: we zijn vlak bij onze dochter en kleinkinderen en Paul die ons dan ook tegemoet zijn komen fietsen vanuit Riederich. We zijn hier even en zodra we weer verder gaan deze week zien jullie de berichten weer verschijnen.

Voor mij(R) een moment om zelf weer even achter de PC te kruipen en de nodige foto's te kunnen plaatsen bij voorgaande berichten, zodat jullie thuis kunnen meegenieten van onze indrukken.

Inmiddels staat de km-teller op 927km, dus we hebben er een aardig stuk opzitten, maar het zwaarste moet nog komen :)

• 25 Augustus 2008 - 18:12

Iris :

Knap hoor, jullie gaan maar door. Maar natuurlijk met een mooi eindresultaat. Leuk om weer Nils, Nico en Kian te zien. Wat zijn ze groot geworden! Veel plezier gewenst met z'n allen. Ik blijf jullie volgen. Al ga ik nu even op vakantie en nee niet op de fiets maar met het vliegtuig naar Dublin. Wie weet daar nog wel even de natuur bezichtigen met de fiets. Schijnt erg prachtig te zijn. Zodra ik terug ben lees ik gauw weer jullie verhalen. Tot de volgende keer.

• 26 Augustus 2008 - 06:58

Cees En Corrie.:

Geniet maar even heerlijk van die leuke kleinkinderen!We blijven jullie volgen.

• 26 Augustus 2008 - 09:03

Wim:

Leuke bekkies, mooie ontmoeting, ze hebben daar voor jullie ook de vlaggen uitgestoken. Ook kan je welzien wie er op jullie tocht, leidt en wie er de kar trekt. En Yvonne ziet er goed uit heeft zeker niet geleden. Jou fietskuiten zijn behalve verroest ook bruin gebrand. Op de mooie foto,s is goed te zien dat je ook mooi weer hebt getroffen. Reitsma heeft mooie foto,s op zijn site maar hij zal er denk ik van jou ook wel willen lenen. Die sfeer foto van dat kasteel in de buurt van de Loreley geeft een prachtige indruk van het toeristisch genieten van jullie. Aan de km te zien maken jullie daar ook nog gebruik van. Vanuit A,dam moet je er volgens Reitsma er nu 784 km hebben. Deel 2 van Reitsma moet langzamerhand boven in de tas worden gelegd, maar ach zwaarder?. Met een licht verzet gaat het wat langzamer naar boven maar spaart de knieen. De mooie vergezichten op een pas maken veel goed. En naar beneden krijg je die energie weer gewoon terug. Mijn ervaring in de Spaanse bergen was. Wanneer het tijdens een beklimming gaat waaien ben je bijna boven. Onthoud dat maar. Rust maar even uit nu in een normaal bed. Veel succes op het vervolg. En neem wat tijd om de krant even te lezen. De kranten staan hier bol over nare ervaringen van wildcampeerders in Italie. En petje af voor het eerste traject. Ik bedoel bij 92 km per dag met een gemiddelde van 15km/uur kussen toch je achterwerk zo,n 6 uur het zadel. Wij zullen intussen wel vergaderen en ook weer gaan zingen op donderdagavond.

Rens en Yvonne

Van Rozenburg naar Rome. Al heel lang geleden hadden we het plan om vanuit Rozenburg naar Rome te fietsen. Dit jaar hebben we besloten dat het er nu maar van moest komen. We hebben veel op internet opgezocht en gelezen over de ervaringen van anderen en hadden 2 opties om te gaan: het voorjaar of het najaar. Wij hebben voor deze laatste optie gekozen en de planning is dat we nu op maandag 11 augustus 2008 zullen vertrekken. Op het overzichtskaartje (Reitsma_route) is de fietsroute te zien die we zullen volgen en die is beschreven in de routebeschrijvingen van Hans Reitsma. We vertrekken vanuit Rozenburg naar Rucphen, waarna we via de LF ScheldRijnRoute naar Venlo rijden en daar komen we dan op de route van Reitsma. We vervolgen onze tocht door Duitsland en hebben dan bij Tübingen een korte onderbreking, want dan zijn we vlak bij onze kleinkinderen. Daarna gaat het richting Bodensee, dan beginnen ook de serieuze beklimmingen. Vanaf Trento zijn er een twee keuze mogelijkheden wat betreft de route, wij zullen zeer waarschijnlijk voor de minst zware route kiezen en dus via Venetië en Ravenna naar Rome rijden.

Actief sinds 30 Juli 2008