Dag 42: 23 sept. ROME - Reisverslag uit Rome, Italië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu Dag 42: 23 sept. ROME - Reisverslag uit Rome, Italië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

Dag 42: 23 sept. ROME

Door: Rens en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

23 September 2008 | Italië, Rome

Rome ... we zijn er.
Na 36 fietsdagen en 2365 kilometer.

We hebben het bereikt, we waren er niet zo vroeg, want het is een gekkenhuis met het verkeer. Ook staan we zonder de fietsen op het Pietersplein, want dat is niet meer toegestaan.

Onze fietstocht was af en toe best wel afzien. De beklimmingen waren best wel pittig, maar vooral de enorme warmte in de Po-vlakte was voor ons even te veel.
Maar er waren ook heel veel leuke en mooie momenten, we hebben dan ook ontzettend veel gezien en genoten.
Ook de vele reacties op de website waren een enorme stimulans voor ons.
Het is een onvergetelijke ervaring!

Langs deze weg willen we ook iedereen, die ons gesteund heeft met het sponsorproject, bedanken voor hun bijdrage.
Het Ria's Running Team staat inmiddels ingeschreven als team nr. 242 en is volgend jaar op de site van de Roparun te volgen.

Natascha, bedankt voor het dagelijkse weerbericht, het was heel fijn en we konden ons hiermee goed instellen op de route.

Tot slot, zullen we best wel moeten 'afkicken' van het dagelijkse ritme van fietsen en al wat daar bij hoort.
Dus doen we nog één en allerlaatste etappe:
Op ma. 29 sept. om 12:15hr landen we op Zestienhoven en fietsen dan naar Rozenburg.

Als allerlaatste,
Jan Tieben, ontzettend bedankt voor het bijhouden van onze website, want hij heeft er voor gezorgd dat onze dagelijkse sms-jes als bericht werden geplaatst.(de site heeft inmiddels meer dan 7800 hits!)

Wij sluiten nu af en gaan nog een weekje Rome bezichtigen.

groetjes,
RensenYvonne

• 23 September 2008 - 15:25

Ton:

Hallo Rens en Yvonne.
    Van harte gefeliciteerd met jullie fantastische prestatie, gtote klasse!
    Ik zal vandaag mijn sponsorbijdrage (118,25) overmaken (5 cent per km)
    Nog heel veel plezier in Rome en tot gauw.

• 23 September 2008 - 16:11

Anne:

Klasse, gefeliciteerd allebei. We gaan elkaar snel zien.Oh ja Rens, je kan nog inschrijven voor Tour de Tirol.

• 23 September 2008 - 16:16

Nel En Sjoerd:

Hoi Yvonne en Rens,
    Niet gedacht dat jullie zo snel al in Rome zouden aankomen. Gefeliciteerd kunnen jullie eindelijk "vakantie" houden en 6 dagen van Rome genieten. Het is dan nu tijd om je cadeau te geven. Dit keer via dit bericht. Je mag het nu uitpakken.... Wij maken jouw leeftijd over op rekeningnummer 1372.73.231 Ria,s Running Team. In Rozenburg hebben wij een persoonlijk klein cadeau voor jullie beiden neergezet. Als je naar huisfiets moet je wel rekening houden dat het Nederland is, dus vlak met veel harde wind en misschien de nodige regen en de gevoelstemperatuur lijkt niks op die van Rome. Dus kleed je erop.

• 23 September 2008 - 16:30

Trix:

Von, Rens gefeliciteerd met deze prestatie, we hebben genoten van jullie avontuur, elke dag weer, geniet van Rome samen, zie jullie gauw, groetjes en een hele grote knuffel van mij en Andre

• 23 September 2008 - 16:44

Iris:

Van harte gefeliciteerd met jullie geweldige prestatie! Nu lekker genieten van Rome en voor straks een goede terug reis.

• 23 September 2008 - 17:41

Natascha:

Gefeliciteerd!
    Een hele prestatie, ik ben blij dat jullie heel en gezond zijn aangekomen. Het was heel fijn elke dag lezen te kunnen wat jullie beleefd hadden en de mooie foto's er bij te kunnen zien. Ook wij maken een sponsorbijdrage over. Een fijne tijd in Rome.
    Liefs Natascha

• 23 September 2008 - 19:19

Marianne:

Wat een prestatie geweldig hoor!!!!!!!!
    en dan nu van Rome genieten!!!

• 23 September 2008 - 19:28

Fam. Van Loon:

Van harte gefeliciteerd met deze enorme prestatie!
    Wat moet dat een geweldig en vooral overgetelijk gevoel geven daar op dat Pietersplein. Super.
    Mooie en warme reacties ook op de site.
    We wensen jullie nog een mooie tijd in Rome, geniet ervan!

• 23 September 2008 - 20:47

Gerard En Karin:

Hoi Rens en Yvonne,
    Jullie zijn er!!! Van harte gefeliciteerd, vanaf 11 augustus onderweg, afzien, genieten, knokken, spierpijn, overvliegende hazen, lekke banden, mooie foto's, natte tent, lekkere biertjes, al met al; wat een ervaring! Grote, grote klasse. Geniet nog een paar daagjes van Rome en een goede reis naar huis!

• 24 September 2008 - 15:17

Wim:

Gefeliciteerd en tot het volgende evenement

• 24 September 2008 - 15:55

Joke:

Hai Rens en Yvonne,
    Het is gelukt, gefeliciteerd!!!!! Moet een geweldige ervaring zijn zo op het Sint Pietersplein te staan en weten dat je toch maar even 2365 km gefietst hebt, geweldig! Nu lekker genieten van die Italiaanse pasta's, wijn en zon,jullie hebben het dubbel en dwars verdient!
    groetjes Joke

• 24 September 2008 - 16:44

Lieve En Luc:

Een hele dikke proficiat aan jullie beiden. Het is feest, het is feest Yvonne en Rens zijn nog nooit (met de fiets) zo ver geweest. Laat de Italiaanse wijn nu maar vloeien, de pasta's en pizza's aanrukken. Geniet maar met volle teugen van deze mooie stad.

• 24 September 2008 - 18:17

Tessa:

Wat een ontzettend mooie reis hebben jullie gemaakt zeg...een echte topprestastatie waar jullie trots op kunnen zijn.
    Groetjes, Tessa

• 24 September 2008 - 19:35

Marijke En Dick:

Van harte met de fantas-tische prestatie. We heb-
    heb jullie steeds gevolgd maar de laatste dagen niets kunnen lezen.Alsnog van harte, uitrusten en wel thuis.
    We zorgen voor een bijdrage......

• 25 September 2008 - 06:19

Gerty En Raymond:

Rens en Yvonne , wat een prachtprestatie !!! We hebben met veel plezier vanuit Bali jullie avonturen gevolgd. Proficiat !!!

• 27 September 2008 - 16:28

Ria's Running Team:

Namens alle leden van Ria's Running Team; heel hartelijk bedankt voor de gestorte en reeds toegezegde donaties. Wij gaan er keihard tegenaan om zoveel mogelijk geld bijéén te garen voor dit goede doel. De felicitaties aan Rens en Yvonne die hun droom hebben gerealiseerd! Dank ook dat jullie ons dit platform hebben geboden om aandacht te vragen voor Ria's Running Team!!
    Tot snel, groetjes Susan en Karin/Teamcaptains Ria's Running Team

Rens en Yvonne

Van Rozenburg naar Rome. Al heel lang geleden hadden we het plan om vanuit Rozenburg naar Rome te fietsen. Dit jaar hebben we besloten dat het er nu maar van moest komen. We hebben veel op internet opgezocht en gelezen over de ervaringen van anderen en hadden 2 opties om te gaan: het voorjaar of het najaar. Wij hebben voor deze laatste optie gekozen en de planning is dat we nu op maandag 11 augustus 2008 zullen vertrekken. Op het overzichtskaartje (Reitsma_route) is de fietsroute te zien die we zullen volgen en die is beschreven in de routebeschrijvingen van Hans Reitsma. We vertrekken vanuit Rozenburg naar Rucphen, waarna we via de LF ScheldRijnRoute naar Venlo rijden en daar komen we dan op de route van Reitsma. We vervolgen onze tocht door Duitsland en hebben dan bij Tübingen een korte onderbreking, want dan zijn we vlak bij onze kleinkinderen. Daarna gaat het richting Bodensee, dan beginnen ook de serieuze beklimmingen. Vanaf Trento zijn er een twee keuze mogelijkheden wat betreft de route, wij zullen zeer waarschijnlijk voor de minst zware route kiezen en dus via Venetië en Ravenna naar Rome rijden.

Actief sinds 30 Juli 2008