Dag 9: 20 aug. Bingen naar Leeheim (D) 58km - Reisverslag uit Leeheim, Duitsland van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu Dag 9: 20 aug. Bingen naar Leeheim (D) 58km - Reisverslag uit Leeheim, Duitsland van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

Dag 9: 20 aug. Bingen naar Leeheim (D) 58km

Door: Rens en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

20 Augustus 2008 | Duitsland, Leeheim

Vanmorgen vroeg op pad en naar de fietsenmaker geweest om de beschadigde koplamp van Yvonne’s fiets veroorzaakt door die wilde haas te vervangen. Ben benieuwd of we de schade op een “schade door wilde hazen waarborgfonds” kunnen verhalen. Yvonne heeft toch maar een extra pannenset gekocht. Ook kregen we bericht dat de reserve koppeling voor de aanhanger was aangekomen.
We verlaten de Rhein en trekken door het mooie landschap van Rheinhessen naar onze volgende stop. Ook vandaag willen we weer ongeveer 60 km rijden. Onderweg hebben we een col van 10 % bedwongen en zijn daar best trots op. Onderweg hebben we Esther en John ontmoet. Bij aankomst bij de camping in Leeheim bleek deze gesloten te zijn zonder dat er een alternatief in de buurt is. Goede raad is duur dus nu staan we toch maar met Esther en John illegaal op deze camping. Morgen scheiden onze wegen zich weer. Wij gaan door naar Rome en Esther en John stoppen morgen in Heidelberg.

• 21 Augustus 2008 - 13:28

Joke:

Hai Rens en Yvonne,wat een gedoe allemaal met die fietsen, het is net zoals met computers, zolang ze het doen is het leuk, maar als er iets mee loos is grrrr..!
    Leuk om jullie verslagen zo te lezen en ik moet zeggen dat ik eigenlijk wel blij ben dat ik niet hoef te fietsen maar lekker vanachter de laptop alles kan lezen hoor! Misschien zien we elkaar nog volgende week.Wij gaan a.s. zondag via Luxemburg naar Cochem om daar 2 dagen te golfen en dan woensdagochten naar Emmendingen(net boven Freiburg). Ben benieuwd waar jullie dan zitten!
    Heel veel plezier nog en tot mailse!

• 21 Augustus 2008 - 19:43

Rob:

Nou Rens Yvonne, het gaat goed zie ik! Het weer ziet er ook goed uit voor de komende dagen, regio Darmstadt, aleen zaterdag een buitje, daarna 27ºC en af en toe een wolkje! Ik hoop dat alles voor jullie naar wens gaat. Ik blijf in jullie wiel.... Groet'n Rob

Rens en Yvonne

Van Rozenburg naar Rome. Al heel lang geleden hadden we het plan om vanuit Rozenburg naar Rome te fietsen. Dit jaar hebben we besloten dat het er nu maar van moest komen. We hebben veel op internet opgezocht en gelezen over de ervaringen van anderen en hadden 2 opties om te gaan: het voorjaar of het najaar. Wij hebben voor deze laatste optie gekozen en de planning is dat we nu op maandag 11 augustus 2008 zullen vertrekken. Op het overzichtskaartje (Reitsma_route) is de fietsroute te zien die we zullen volgen en die is beschreven in de routebeschrijvingen van Hans Reitsma. We vertrekken vanuit Rozenburg naar Rucphen, waarna we via de LF ScheldRijnRoute naar Venlo rijden en daar komen we dan op de route van Reitsma. We vervolgen onze tocht door Duitsland en hebben dan bij Tübingen een korte onderbreking, want dan zijn we vlak bij onze kleinkinderen. Daarna gaat het richting Bodensee, dan beginnen ook de serieuze beklimmingen. Vanaf Trento zijn er een twee keuze mogelijkheden wat betreft de route, wij zullen zeer waarschijnlijk voor de minst zware route kiezen en dus via Venetië en Ravenna naar Rome rijden.

Actief sinds 30 Juli 2008