Dag 3- 13 augustus. Oirschot naar Baarloo (L) 89km - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu Dag 3- 13 augustus. Oirschot naar Baarloo (L) 89km - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

Dag 3- 13 augustus. Oirschot naar Baarloo (L) 89km

Door: Rens en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

13 Augustus 2008 | Nederland, Amsterdam

Het was weer een prachtige bosroute. Een waar je met de auto nooit zou komen. Het weer was vandaag opnieuw spelbreker. Veel regen en stormachtige wind met gelukkig toch ook af en toe zon. Hierdoor leek de dag wel een modeshow. Regenkleding aan en regenkleding uit. Dat het vandaag de 13e is bleek vanmiddag toen we in Baarloo aankwamen en een noodweer losbrak. Gelukkig konden we even schuilen bij een pompstation. Jammer genoeg viel door een rukwind mijn fiets om en brak mijn koplamp. Dat was niet het ergste ook de koppeling van ons karretje brak af. Gelukkig had ik al voorzien dat het op pad gaan zonder reserve koppeling een te groot risico zou zijn. De reserve koppeling geïnstalleerd en weer op pad. Zodra ik het telefoonnummer van de leverancier heb laat ik een nieuwe koppeling naar onze kinderen in Duitsland opsturen.

Opnieuw staan we bij de boer op een mini camping in Baarloo Limburg, net onder Venlo. Yvonne maakt het avondeten in de partytent die de boer pal voor ons tentje heeft staan. Hierdoor kunnen we daarin straks aan TAFEL!.

• 13 Augustus 2008 - 18:17

Anne:

Kop op he jullie. Het ergste heb je gehad. hahaha

• 13 Augustus 2008 - 18:51

Wim:

Bekende stem op die video, bij het vertrek op dag 2. En Marianne deze site is toch ook bedoeld als sponsor project voor de Roparun dus als de jeuk te erg word neem contact op met Karin en Gerard. De 29e is de eerste kennismaking vergadering dus wat let je. En Yvonne en Rens de kop is er af, een prachtig dag gemiddelde. Mijn broer bereikte met dat gemiddelde in 6 weken Sivilla in Spanje. Rome komt in zicht als je maar blijft trappen.

• 14 Augustus 2008 - 09:24

Ton Van Wageningen:

Hallo Rens en Yvonne, jammer van het weer maar het gaat verder prima lees ik, ga zo door! Ik ga dinsdag naar Stuttgart, als ik wat moet meenemen (koppeling bv) bel me dan, 06-20016959 kan ik het onderweg aan jeafgeven.

• 14 Augustus 2008 - 13:25

Trix:

Spannend elke dag weer kijk ik uit naar wat jullie meemaken, fun for everyone, jammer alleen van het weer maar dat kan alleen maar beter worden en niet slechter

Rens en Yvonne

Van Rozenburg naar Rome. Al heel lang geleden hadden we het plan om vanuit Rozenburg naar Rome te fietsen. Dit jaar hebben we besloten dat het er nu maar van moest komen. We hebben veel op internet opgezocht en gelezen over de ervaringen van anderen en hadden 2 opties om te gaan: het voorjaar of het najaar. Wij hebben voor deze laatste optie gekozen en de planning is dat we nu op maandag 11 augustus 2008 zullen vertrekken. Op het overzichtskaartje (Reitsma_route) is de fietsroute te zien die we zullen volgen en die is beschreven in de routebeschrijvingen van Hans Reitsma. We vertrekken vanuit Rozenburg naar Rucphen, waarna we via de LF ScheldRijnRoute naar Venlo rijden en daar komen we dan op de route van Reitsma. We vervolgen onze tocht door Duitsland en hebben dan bij Tübingen een korte onderbreking, want dan zijn we vlak bij onze kleinkinderen. Daarna gaat het richting Bodensee, dan beginnen ook de serieuze beklimmingen. Vanaf Trento zijn er een twee keuze mogelijkheden wat betreft de route, wij zullen zeer waarschijnlijk voor de minst zware route kiezen en dus via Venetië en Ravenna naar Rome rijden.

Actief sinds 30 Juli 2008