Augusta dag 26 - Reisverslag uit Augusta, Australië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu Augusta dag 26 - Reisverslag uit Augusta, Australië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

Augusta dag 26

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

08 December 2015 | Australië, Augusta

Toen we vanmorgen wakker werden was het 13,5 graden in bed, dus eerst maar gauw de verwarming aangezet en even terug gekropen totdat het wat aangenamer werd .
Het goede nieuws is dat we het slechte weer zo goed als zeker achter de rug hebben. Vandaag in ieder geval redelijk wat zon en de temperatuur komt langzaam omhoog. We hebben zelfs sinds een week de barbecue weer kunnen gebruiken.
Pemberton was slechts een tussenstop om de afstand te overbruggen, dus zijn we vandaag weer verder gereden waarbij we In de omgeving veel wijngaarden hebben gezien. Onze eerste stop was bij het ‘Beedelup NP’. Hier hebben we een wandeling gemaakt waarbij we via een hangbrug een watervalletje passeerden en daarna ging de wandeling verder rond het meer. We hebben hier veel verschillende vogels gezien, maar die waren te snel om met de foto te vangen. Ook hier weer veel grote bomen, waaronder een Karri boom met een hoogte van 75 meter.
We waren vroeg op de camping en hebben eerst in het zonnetje gezeten met een kopje koffie. Daarna zijn we via de waterkant naar het dorp gelopen. Het is een hele mooie camping waar we staan, direct aan het water en heel rustig. De bedoeling is dat we van hieruit wat uitstapjes maken.

• 08 December 2015 - 15:06

Natascha :

Bij ons (in duitsland) was het gisteren ook 13 graad, dus haast geen verschil met jullie. Dan hoef ik in ieder geval jullie niet te erg te benijden.
    Hoewel een beetje kouder mag het toch wel zijn. En bij jullie dan warmer.
    Hele mooie foto's!.

• 08 December 2015 - 18:54

Cees En Corrie:

Weer hele mooie foto's gisteren en vandaag!!!
    Jammer dat de temperatuur niet echt lekker is, maar als het maar droog is!!!
    Mooi stekkie op de camping hoor!!!
    hopelijk wordt het weer steeds beter en kunnen jullie nog heerlijk verder genieten!!!
    Groetjes, Cees en Corrie.

• 09 December 2015 - 02:13

John En Ineke Bucking:

Jammer dat de temperatuur aan de lage kant is, wij sturen de zon jullie kant wel op als jullie 'n beetje regen deze kant op sturen er valt nog steeds veel te weinig hier.
    Mooie camping waar jullie staan en prachtige omgeving heerlijk rustig.
    Lieve luitjes blijf genieten en wij zien weer uit naar de volgende dag groetjes,

John en Ineke.

Rens en Yvonne

Van Rozenburg naar Rome. Al heel lang geleden hadden we het plan om vanuit Rozenburg naar Rome te fietsen. Dit jaar hebben we besloten dat het er nu maar van moest komen. We hebben veel op internet opgezocht en gelezen over de ervaringen van anderen en hadden 2 opties om te gaan: het voorjaar of het najaar. Wij hebben voor deze laatste optie gekozen en de planning is dat we nu op maandag 11 augustus 2008 zullen vertrekken. Op het overzichtskaartje (Reitsma_route) is de fietsroute te zien die we zullen volgen en die is beschreven in de routebeschrijvingen van Hans Reitsma. We vertrekken vanuit Rozenburg naar Rucphen, waarna we via de LF ScheldRijnRoute naar Venlo rijden en daar komen we dan op de route van Reitsma. We vervolgen onze tocht door Duitsland en hebben dan bij Tübingen een korte onderbreking, want dan zijn we vlak bij onze kleinkinderen. Daarna gaat het richting Bodensee, dan beginnen ook de serieuze beklimmingen. Vanaf Trento zijn er een twee keuze mogelijkheden wat betreft de route, wij zullen zeer waarschijnlijk voor de minst zware route kiezen en dus via Venetië en Ravenna naar Rome rijden.

Actief sinds 30 Juli 2008