Albany dag 23 - Reisverslag uit Albany, Australië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu Albany dag 23 - Reisverslag uit Albany, Australië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

Albany dag 23

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

05 December 2015 | Australië, Albany

Vandaag hebben we het Torndirrup National Park bezocht dat gelegen is op het schiereiland ten zuiden van Albany. We hadden overigens alweer geluk, dat we dit konden bezoeken want ook hier was als gevolg van blikseminslag een brand geweest en was het park nog maar net geopend. De ravage aan de bush is dan ook goed zichtbaar, maar ook zichtbaar is hoe snel de natuur zich herstelt. Je ruikt er nog de brandlucht, terwijl je hier en daar alweer wat groen tevoorschijn ziet komen.
Het eerste wat we bezocht hebben waren de ‘Blowing Holes’. Dit zijn spleten in de granieten rotsen, die doorlopen tot aan de zeespiegel. Bij voldoende golfslag van de zee wordt het zeewater hierin opgestuwd, wat een waterfontein geeft met luid gebulder. Helaas was er vandaag te weinig golfslag en hoorden we wel af en toe een licht gebulder van de lucht die omhoog werd gestuwd, maar geen waterfontein. Daarna hebben we ‘Stony Hill’ bezocht. Ook hier veel verbrande bush, met een wandeling kom je langs een paar markante rotsformaties. Zo zie je bijvoorbeeld zomaar een paar grote keien bovenop een rots liggen – je vraagt je af hoe dat zo is ontstaan. Als laatste hebben we de ‘Natural Bridge’ bezocht die is ontstaan door erosie
Ondanks de zware depressie hebben we vandaag toch nog wat kunnen doen en met de gisteren gekochte plu’s konden we de miezerregen trotseren. Maar eenmaal terug op de camping vanmiddag, begon het weer echt serieus te regenen.

• 05 December 2015 - 13:26

John En Ineke Bucking:

Alweer de 23 ste dag wat gaat 't toch snel, jammer dat 't vandaag 'n regendag was, ook hier vanmiddag je wild 't niet geloven 'n buitje regen gelukkig was 't zwembad gelijk wat afgekoeld heerlijk hoor.
    De foto's vonden we heel appart dat na de brand de planten alweer uitlopen, wat is de natuur dan toch mooi.
    We zien alweer uit naar dag 24, zo leuk om jullie dagelijks te volgen, blijf genieten en tot morgen maar weer.
    Ciums John en Ineke.

• 06 December 2015 - 09:42

Cees En Corrie:

Wat een mooie foto's weer!!! Jammer van het dipje in het weer, maar er is toch nog veel moois te zien,he.
    Goed dat de natuur zich zo snel weer hersteld!

We kijken uit naar het verslag van morgen Jullie krijgen de hartelijke groeten van Ans en Jos!!!
    Groetjes, Cees en Corrie.

Rens en Yvonne

Van Rozenburg naar Rome. Al heel lang geleden hadden we het plan om vanuit Rozenburg naar Rome te fietsen. Dit jaar hebben we besloten dat het er nu maar van moest komen. We hebben veel op internet opgezocht en gelezen over de ervaringen van anderen en hadden 2 opties om te gaan: het voorjaar of het najaar. Wij hebben voor deze laatste optie gekozen en de planning is dat we nu op maandag 11 augustus 2008 zullen vertrekken. Op het overzichtskaartje (Reitsma_route) is de fietsroute te zien die we zullen volgen en die is beschreven in de routebeschrijvingen van Hans Reitsma. We vertrekken vanuit Rozenburg naar Rucphen, waarna we via de LF ScheldRijnRoute naar Venlo rijden en daar komen we dan op de route van Reitsma. We vervolgen onze tocht door Duitsland en hebben dan bij Tübingen een korte onderbreking, want dan zijn we vlak bij onze kleinkinderen. Daarna gaat het richting Bodensee, dan beginnen ook de serieuze beklimmingen. Vanaf Trento zijn er een twee keuze mogelijkheden wat betreft de route, wij zullen zeer waarschijnlijk voor de minst zware route kiezen en dus via Venetië en Ravenna naar Rome rijden.

Actief sinds 30 Juli 2008