FitzGerald River National Park dag 18 & 19 - Reisverslag uit Bremer Bay, Australië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu FitzGerald River National Park dag 18 & 19 - Reisverslag uit Bremer Bay, Australië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

FitzGerald River National Park dag 18 & 19

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

01 December 2015 | Australië, Bremer Bay

Gisteren zijn we naar de oostzijde van het FitzGerald River NP gereden. Maar eerst hebben we onderweg de highway verlaten en zijn afgeslagen naar Stokes NP. We wilden hier namelijk een wandeling maken in dit gebied. Om er te komen moesten we eerst naar de camping in dit NP, want van daaruit begon de wandeling, een mooie campground overigens. De wandeling was niet zwaar en ging langs het meer waar de Lort River in uitkomt en dat vervolgens via de Stokes Inlet naar zee loopt. De fauna verschilt hier toch iets met het Le Grand NP, er groeit hier veelvuldig de Zamia waarvan de vrucht zeer giftig kan zijn als je niet weet hoe te bereiden. Verder hebben we nog wat wilde orchideeën gezien. Daarna zijn we naar Hopetown gereden wat vlak bij het River NP ligt. Hier hebben we de camping even bekeken en besloten om maar die maar links te laten liggen en door te rijden naar het NP. Hier aan de oostzijde van dit Park was nog maar net een nieuwe campground geopend. Het zag er allemaal heel goed uit, dus besloten we om hier te overnachten. We zullen vanavond in ieder geval goed slapen want het is hier heel erg rustig, het enige wat je hier hoort is het ruisen van de zee. En uiteraard is het hier aardedonker  , gelukkig zijn we hier niet de enigen, want verderop staat nog vouwwagen. ’s Avonds werd het helder en was het een mooie gelegenheid om de sterren te bewonderen, daar het zoals gezegd, aardedonker was.

De Wifi router van de camper zit waarschijnlijk helaas niet op het Telstra netwerk, we hadden hier in het park in ieder geval geen bereik. Daardoor was het niet mogelijk om het reisverslag van dag 18 te uploaden.

Vandaag zijn we naar Bremer Bay gereden, onderweg was niet veel te doen, dus gelijk maar door naar de camping. Een hele mooie camping waar we ook nog eens senioren korting kregen. Hier blijven we een paar dagen om van hieruit de westkant van het FitzGerald River NP te bezoeken.
’s Middags hebben we een paar uitzichtpunten bezocht en om vijf uur bij de camper een plekje in de zon opgezocht, want het was tijd voor ‘happy hour’. Maar een uurtje later, het zonnetje was weg, zijn we vlug in de camper gekropen en hebben in plaats van de airco, de verwarming aangezet. We hebben gelukkig nog steeds mooi weer, maar in de ochtend en avond is het behoorlijk fris.
Voor mij (Rens) is het echt dingin sekali.

• 01 December 2015 - 13:54

John En Ineke Bucking:

Lieve mensen, had vanmorgen jullie bericht al gemist, maar snap nu hoe dit kwam, dus nu 't verslag van twee dagen. Weer prachtige foto's en 'n boel belevenissen, jammer voor Rens dat hij 't zo af en toe koud heeft, ja dan had je hier moeten blijven, nog steeds erg warm en geen regen van betekenis.
    De Balinezen smachten naar regen en zeker de boeren de landerijen zijn erg droog en de oogst kunnen ze naar fluiten.
    Blijf genieten van jullie trip door Australie dan genieten wij mee.
    Tot de twintigste dag maar weer lieve groeten John en Ineke.

• 01 December 2015 - 14:36

Cees En Corrie:

Hallo lieve Yvonne en Rens,
    Hier in Nederland is het helemaal mis met het weer, dus kun je maar beter lekker daar in Australië zijn!!!
    Hier regent het al een hele week en daarbij is het ook nog koud, dus genieten jullie maar!!!
    Mooie foto's weer!!! Wat is het toch een prachtig land. Jammer dat het zo ver weg is!!!
    Wij genieten zo mooi met jullie mee, hoor!
    Lieve groetjes, Cees en Corrie.

• 01 December 2015 - 19:27

Gerard En Helma:

wat hebben jullie het fijn, misschien een beetje koud
    maar hier is het vreselijk, dus niet klagen.
    wat een mooie natuur en geweldige foto's.
    blijf genieten dan genieten wij mee.
    groetjes Helma en gerard

• 01 December 2015 - 22:07

Ingrid:

Lieve beiden,

Hier dan eindelijk reactie van mij. Lees wel jullie geweldige verslagen en zie ook de mooie foto's alleen ontbreekt het me aan tijd (en dat op Bali) om te reageren. Ik denk dagelijks aan jullie sowieso al dan niet door de koffiefilters! Het is gewoon meegenieten met jullie. Wat zijn jullie weer ervaringen rijker. Hier iedere dag heter en de regen blijft in Sanur uit, op een paar verdwaalde spatten na. Zo lang extreem heet heb ik nog niet meegemaakt. Wel Yvonne en Rens, tot over paar weken.
    Sampai jumpa dan cium cium

Ingrid

Rens en Yvonne

Van Rozenburg naar Rome. Al heel lang geleden hadden we het plan om vanuit Rozenburg naar Rome te fietsen. Dit jaar hebben we besloten dat het er nu maar van moest komen. We hebben veel op internet opgezocht en gelezen over de ervaringen van anderen en hadden 2 opties om te gaan: het voorjaar of het najaar. Wij hebben voor deze laatste optie gekozen en de planning is dat we nu op maandag 11 augustus 2008 zullen vertrekken. Op het overzichtskaartje (Reitsma_route) is de fietsroute te zien die we zullen volgen en die is beschreven in de routebeschrijvingen van Hans Reitsma. We vertrekken vanuit Rozenburg naar Rucphen, waarna we via de LF ScheldRijnRoute naar Venlo rijden en daar komen we dan op de route van Reitsma. We vervolgen onze tocht door Duitsland en hebben dan bij Tübingen een korte onderbreking, want dan zijn we vlak bij onze kleinkinderen. Daarna gaat het richting Bodensee, dan beginnen ook de serieuze beklimmingen. Vanaf Trento zijn er een twee keuze mogelijkheden wat betreft de route, wij zullen zeer waarschijnlijk voor de minst zware route kiezen en dus via Venetië en Ravenna naar Rome rijden.

Actief sinds 30 Juli 2008