Kalgoorlie dag 13 - Reisverslag uit Kalgoorlie, Australië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu Kalgoorlie dag 13 - Reisverslag uit Kalgoorlie, Australië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

Kalgoorlie dag 13

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

25 November 2015 | Australië, Kalgoorlie

Vandaag tijdens de route een geheel ander landschap dan de afgelopen 2 dagen en dat kwam vooral door de aanwezige mijnbouw in deze streek. In het verleden was er de goudwinning, momenteel worden verschillende soorten mineralen gewonnen.
Tegen koffietijd zijn we gestopt bij ‘the Station Creek Water Supply ‘, zo’n 20km voor Leonora. Een prachtige locatie niet ver van de highway en gevonden dankzij WikiCamp. Dit is een waterwingebied, zo’n gebied met ondergrondse waterstromen herkent men door de aanwezigheid van de gombomen. Dit zijn schitterende bomen, met een spierwitte bast en prachtige en soms grillige vormen. We hebben hier geruime tijd vertoeft en een stukje gewandeld.
Verder op de route kwamen we door Menzies, hier zijn we even gestopt voor de lunch. Menzies had ten tijde van de goudkoorts ruim 1000 inwoners, nu zijn het er nog minder dan 100. Een historisch spookstadje dus, maar wel met veel bezienswaardigheden uit het verleden en een prachtige Townhall.
In Kalgoorlie aangekomen zijn we bij de 1e camping over het terrein gewandeld en toen gauw maar naar de 2e camping gereden en dat was een prima locatie.
Morgen gaan we richting Esperance en zijn benieuwd of dat mogelijk is in verband met de bosbranden in dat gebied.

• 25 November 2015 - 14:12

Cees En Corrie:

Wat een verlaten gebieden daar!!! Fijn dat jullie ook levende kangoeroes en wallaby's zien!!! Hopelijk hebben jullie geen last van de bosbranden in de buurt van jullie volgende bestemming!
    Het weer is hier in Brabant maar niets, hoor! Koud en veel regen!!! Wij zijn blij met jullie berichtjes!!!
    (Krijgen we het toch nog een beetje warm!)

Groetjes, Cees en Corrie.

• 26 November 2015 - 03:08

John En Ineke Bucking:

Vandaag dus twee berichtjes naar jullie wat 'n geweldige mooie foto's en wat 'n natuur geweldig mooi.
    Fijn te lezen dat jullie wat keuze hebt wat de campings betreft kun je de beste nemen.
    Blijf genieten dan genieten wij mee via de p.c. hopelijk geen bosbranden voor jullie zodat je de route niet hoeft te veranderen. groeten John en Ineke.

Rens en Yvonne

Van Rozenburg naar Rome. Al heel lang geleden hadden we het plan om vanuit Rozenburg naar Rome te fietsen. Dit jaar hebben we besloten dat het er nu maar van moest komen. We hebben veel op internet opgezocht en gelezen over de ervaringen van anderen en hadden 2 opties om te gaan: het voorjaar of het najaar. Wij hebben voor deze laatste optie gekozen en de planning is dat we nu op maandag 11 augustus 2008 zullen vertrekken. Op het overzichtskaartje (Reitsma_route) is de fietsroute te zien die we zullen volgen en die is beschreven in de routebeschrijvingen van Hans Reitsma. We vertrekken vanuit Rozenburg naar Rucphen, waarna we via de LF ScheldRijnRoute naar Venlo rijden en daar komen we dan op de route van Reitsma. We vervolgen onze tocht door Duitsland en hebben dan bij Tübingen een korte onderbreking, want dan zijn we vlak bij onze kleinkinderen. Daarna gaat het richting Bodensee, dan beginnen ook de serieuze beklimmingen. Vanaf Trento zijn er een twee keuze mogelijkheden wat betreft de route, wij zullen zeer waarschijnlijk voor de minst zware route kiezen en dus via Venetië en Ravenna naar Rome rijden.

Actief sinds 30 Juli 2008