Shark Bay dag 8 - Reisverslag uit Denham, Australië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu Shark Bay dag 8 - Reisverslag uit Denham, Australië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

Shark Bay dag 8

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

20 November 2015 | Australië, Denham

Vandaag stond Monkey Mia op het programma.
Het was vroeg opstaan, want de dolfijnen zouden zo rond kwart voor acht bij het strand zijn en vanaf Denham was het een twintig minuten rijden. Het is niet zo dat de beesten niet spontaan komen, maar dit gaat al vele jaren zo, en de dolfijnen weten precies wanneer ze moeten komen. Vanmorgen duurde het toch wel een poosje voordat de eerste zich liet zien. Maar uiteindelijk verschenen er toch een paar. Ik ( Yvonne) werd uitgenodigd om een vis aan de dolfijnen te voeren. Een hele eer want elke dolfijn krijgt maar 3 vissen.
Hierna hebben we een cruise gemaakt met een catamaran. Onderweg hebben we de ‘Blue Lagoon Pearls’ parelfarm bezocht. Hier zijn we even van boord gegaan en hebben een hele interessante uitleg gekregen hoe en op welke wijze de parels gekweekt worden. Daarna zijn we verder gevaren richting zandbank, in de hoop een Dugong (zeekoe) te spotten, na een hele tijd zoeken zagen we er één. Verder nog wat schildpadden gezien en uiteraard ook nog dolfijnen. Het waren niet zoveel zeedieren als gehoopt, maar al met al was het prachtige cruise. Het weer zat dan ook helemaal mee.
Morgen zakken we weer af naar het zuiden.

• 20 November 2015 - 16:28

Cees En Corrie.:

Wow! wat een mooie belevenissen weer!!! Fijn dat we jullie zo kunnen volgen!!!
    Genieten hoor!!!

• 20 November 2015 - 17:58

Gerard En Helma:

wat geweldig allemaal!!!!
    blijf genieten

• 20 November 2015 - 18:09

Natascha :

Het is zo leuk elke dag jullie berichtjes te lesen en jullie foto's te zien. zo kan ik alles meegenieten en heb haast het gevoel dat ik er ook bij ben. Hier in duitsland is het heel slecht weer, koud en met veel regen, genieten jullie maar waar jullie nu zijn.

• 20 November 2015 - 19:51

Reny:

Hoi, Rens en Yvonne, wat een prachtige dieren in dat prachtige land!Een hele mooie tei hebben jullie uitgestippeld met veel afwisseling, groetjes Reny

• 20 November 2015 - 19:55

Reny:

Herstel, tei, reis

• 21 November 2015 - 02:25

John En Ineke Bucking:

Alweer de achtste dag, wat 'n belevenissen allemaal, blijf lekker genieten zodat wij elke dag jullie verslag kunnen lezen zo leven wij 'n beetje met jullie mee. Lieve groeten en tot morgen John en Ineke.

• 21 November 2015 - 12:25

Trix Jongmans:

hoi rens en Yvonne, wat beleven jullie prachtige dingen, veel mooie indrukken zo te zien, het weer zit jullie ook mee gelukkig, nog een hele goede voortzetting van de reis gewenst. Veel liefs van je zusje en zwager XXXXXXXXXXXXX

Rens en Yvonne

Van Rozenburg naar Rome. Al heel lang geleden hadden we het plan om vanuit Rozenburg naar Rome te fietsen. Dit jaar hebben we besloten dat het er nu maar van moest komen. We hebben veel op internet opgezocht en gelezen over de ervaringen van anderen en hadden 2 opties om te gaan: het voorjaar of het najaar. Wij hebben voor deze laatste optie gekozen en de planning is dat we nu op maandag 11 augustus 2008 zullen vertrekken. Op het overzichtskaartje (Reitsma_route) is de fietsroute te zien die we zullen volgen en die is beschreven in de routebeschrijvingen van Hans Reitsma. We vertrekken vanuit Rozenburg naar Rucphen, waarna we via de LF ScheldRijnRoute naar Venlo rijden en daar komen we dan op de route van Reitsma. We vervolgen onze tocht door Duitsland en hebben dan bij Tübingen een korte onderbreking, want dan zijn we vlak bij onze kleinkinderen. Daarna gaat het richting Bodensee, dan beginnen ook de serieuze beklimmingen. Vanaf Trento zijn er een twee keuze mogelijkheden wat betreft de route, wij zullen zeer waarschijnlijk voor de minst zware route kiezen en dus via Venetië en Ravenna naar Rome rijden.

Actief sinds 30 Juli 2008