Perth dag 2 - Reisverslag uit South Perth, Australië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu Perth dag 2 - Reisverslag uit South Perth, Australië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

Perth dag 2

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

14 November 2015 | Australië, South Perth

Nog steeds geen Internet op de camping, dus een beknopt verslag via de telefoon.
Na het ontbijt en een kop koffie, zijn we op de fiets gestapt, richting Perth. Via een mooi fietspad langs de oever van de Swan River. We begonnen op de Zuid oever, maar zijn al snel overgestapt naar de noord oever, want dat was een mooiere route. Onderweg hebben we gelijk maar wat geocaches gedaan, maar toen we opeens bordjes tegen kwamen met 'Beware the Snakes' zijn we toch maar voorzichtiger geworden, want met korte broek en open sandalen zijn we natuurlijk een makkelijke prooi. De tocht voerde door een mooie en afwisselende omgeving, het ene moment reed door de Wetlands en even later langs prachtige villa's.
Op een gegeven moment passeerden we een golfbaan,waar we een heerlijke cappuccino hebben gedronken. Daarna verder naar Perth. We hadden ook nog het plan om naar Freemantle te gaan, maar dat werden toch te veel kilometers. Maar we hadden een alternatief en dat werd Kings Park. Hier hebben we na de lunch een wandeling in de botanische tuin gemaakt. Vanuit Kings Park hadden we ook een mooi uitzicht over de stad en het water, maar om er te komen hebben we wel een flinke klim moeten maken ... en dat bij 39 graden! Na de wandeling was het weer tijd om richting camping te gaan. Op de terugweg nog 2 caches gedaan en op het terras van de golfbaan een ijskoude pint.
Terug op de camping hadden we er 45km opzitten, en het waren geen e bikes.

• 14 November 2015 - 14:13

Ria En Hans:

Fijn te lezen dat jullie goed zijn aangekomen in Perth en ook the lezen dat jullie
    Gelijk wat ondernemen.
    Tip op de Highstreet zit een Belgisch café met alleen Belgische soorten bier perfect om daar even aan te landen.
    Wachten op verdere berichten
    De hartelijke groeten
    Ria en Hans

• 14 November 2015 - 14:39

Cees En Corrie:

Leuk dat jullie daar al geocashes gevonden hebben! Kijk inderdaad maar goed uit voor de slangen, want dat kan erg vervelend zijn. Sportief ook, om meteen maar zo'n 45 km. te fietsen!!!

• 14 November 2015 - 16:45

John Bucking En Ineke Matthijssen.:

Geweldig vooral die 45 km fietsen als ik 't lees zijn wij al moe. Moeten toch wat gaan trainen.
    Hier op Bali nog steeds warm geen 39 graden. 's-nachts inmiddels een paar fikse buien maar
    s'morgens alweer warm zijn nog steeds blij met ons zwembad(je).
    We blijven jullie volgen erg leuk om alles te lezen, leven zo 'n beetje met jullie mee.
    Tot de volgende keer maar weer, lieve groeten John en Ineke.

• 14 November 2015 - 22:33

Dick Kramer:

Dag Rens en Yvonne,
    Het internetverhaal in een lang verhaal. Afgelopen Februari was het ook "kapot" toen wij aankwamen, dat werd veranderd in "aanleg door een nieuwe provider", toen wij na 3 weken terugkwamen was er "vertraging" ontstaan. Ik begrijp dat vertraging nog steeds voor duurt. Ik denk meer een kostenaspect.
    Troost in het grote winkelcentrum een eindje verder kun je free wifi-en, as long as you want.
    Prettige trip verder.
    Groet,
    Dick

• 15 November 2015 - 02:29

Marijke Huisman:

Hoi Von en Rens,

Bedankt voor je whatsapp ik kan jullie dus volgen. Leuk dat jullie al zo sportief bezig zijn geweest. Het Kingspark is dat het park met die aparte bomen. Dat was echt iets bijzonders. Kijk niet alleen uit voor de slangen maar als je gaat zwemmen er zijn daar ook haaien. Hier is het weer niet alles harde wind en veel regen maar wel zacht. Ik ga nu slapen en kijk uit naar jullie volgende reisverslag en foto's.

Liefs Marijke

Rens en Yvonne

Van Rozenburg naar Rome. Al heel lang geleden hadden we het plan om vanuit Rozenburg naar Rome te fietsen. Dit jaar hebben we besloten dat het er nu maar van moest komen. We hebben veel op internet opgezocht en gelezen over de ervaringen van anderen en hadden 2 opties om te gaan: het voorjaar of het najaar. Wij hebben voor deze laatste optie gekozen en de planning is dat we nu op maandag 11 augustus 2008 zullen vertrekken. Op het overzichtskaartje (Reitsma_route) is de fietsroute te zien die we zullen volgen en die is beschreven in de routebeschrijvingen van Hans Reitsma. We vertrekken vanuit Rozenburg naar Rucphen, waarna we via de LF ScheldRijnRoute naar Venlo rijden en daar komen we dan op de route van Reitsma. We vervolgen onze tocht door Duitsland en hebben dan bij Tübingen een korte onderbreking, want dan zijn we vlak bij onze kleinkinderen. Daarna gaat het richting Bodensee, dan beginnen ook de serieuze beklimmingen. Vanaf Trento zijn er een twee keuze mogelijkheden wat betreft de route, wij zullen zeer waarschijnlijk voor de minst zware route kiezen en dus via Venetië en Ravenna naar Rome rijden.

Actief sinds 30 Juli 2008