Perth dag 33, - Reisverslag uit Perth, Australië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu Perth dag 33, - Reisverslag uit Perth, Australië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

Perth dag 33,

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

18 December 2015 | Australië, Perth

Perth dag 33,
dinsdag 15 december 2015
Lieve mensen dit wordt helaas ons laatste verslag ….. Aan alles komt een eind en zo ook aan onze rondreis. Wij hebben enorm genoten en ontzettend veel indrukken opgedaan en prachtige plekken gezien in dit weidse land, eigenlijk te veel om allemaal te bevatten, want iedere dag maak je weer wat anders mee. Maar gelukkig hebben we straks thuis dit reisverslag en kunnen we onze reis nog eens herbeleven.

Vandaag zijn we vroeg vertrokken want we wilden nog één laatste uitstapje maken. We zijn daarvoor naar de ‘Busselton Jetty’ gereden – een steiger wat vroeger gebruikt werd toen Busselton nog een haven was. Nu is het een wandelpromenade om lekker uit te waaien. Wij hebben hem gebruikt om een laatste wandeling te maken hier in Australië, de pier is 2 km lang en gaat vanaf de kust recht in zee, dus niet zo’n lange wandeling maar heen en terug toch nog 4 km.

Hierna hebben we de highway opgezocht richting Perth. Vanmiddag zijn we aangekomen waar we begonnen zijn – het Central Caravan Park in Perth. Bij aankomst stond de kilometerteller op 5600 km, dat valt nog mee want we hadden voor onze reis op 6000km gerekend. Vanavond slapen we voor de laatste maal in ‘onze’ camper. Morgenochtend, woensdag, is het vroeg opstaan, want allereerst moeten we onze spulletjes gaan inpakken en daarna maken we de camper schoon. Hierna gaan we de camper inleveren in het depot, hier 1 km vandaan en als we vroeg zijn dan pakken we de bus, richting Perth centrum, om nog even de stad te bezoeken. Voor de laatste avond hebben we een cabin gehuurd. De volgende dag, donderdagmorgen, stappen we op het vliegtuig richting Bali en als het goed is staat in Bali onze vriend Gusti op ons te wachten om ons naar Lovina te brengen.

Wij willen jullie hierbij bedanken voor de fijne en warme reacties op onze reisverslagen. Dick en Hanneke, jullie ook bedankt voor jullie tips voor deze reis. Vooral Hamelin Bay is een geweldig ervaring geweest.
Verder wensen wij iedereen een fijne kerst en vooral gezond 2016 toe.
Selamat Hari Natal dan Selamat Tahun Baru.

Yvonne en Rens

• 18 December 2015 - 07:49

Sjoerd Korver

Hallo Yvonne en Rens,

Het is niet jullie eerste keer in Australië maar heel anders wat leidt tot bijzondere ervaringen en indrukken. Een gravel weg met een overspringende kangoeroe is wat anders dan een waarschuwing van overstekende herten of een padden oversteek.

Wat is die natuur overweldigend en dan die rust en ruimte. Je kunt het je niet voorstellen als je hier (in het dichtbevolkte westen van Nederland met zijn industrie Europoort ) woont. Iedere ochtend file-melding van een paar honderd kilometer. Daar is ook industrie als je de enorme afgraving ziet met in de diepte kleine vrachtautootjes die, als je erbij staat, onwerkelijk groot zijn. Het contrast met de natuur wordt hierdoor vergroot. De tegenstelling met de eeuwen oude uitgeholde bomen waar je in kan staan met die hele grote autobanden. Vrachtauto-combinaties die heeeel lang zijn en hier niet op de polderwegen worden toegestaan. Prachtig is natuurlijk de oldtimer vrachtauto, misschien een item voor het Louwman automuseum in Den Haag. Volgens mij hebben ze dit exemplaar niet.

Eeuwen oude bomen, palmbomen van bijzonder formaat, fraaie vergezichten, rotsen die op wonderbaarlijke wijze op elkaar zijn gestapeld en neergelegd. Hangbruggen tussen de toppen van zeer hoge bomen, voor menigeen een uitdaging om hierover heen naar de andere kant te `wandelen en dan ook nog een foto te maken over de railing. De kracht van de natuur te aanschouwen, verbrand en dan binnen no time weer ontspruiten. Prachtige bloemen en planten. Maar ook de prachtige dieren die jullie zijn tegen gekomen, pelikanen, vogels, pijlstaart roggen (hoe gevaarlijk kunnen deze zijn) varaan, dolfijnen. Maar soms lijkt het op Duitsland met zijn wijngaarden en picknick tafel. Dan lopen jullie weer in de wereld onder de grond, grotten hoe bijzonder is dit.

Pijlstaart roggen aaien doe je ook niet iedere dag en dan hebben wij nog maar een kleine selectie van jullie overweldigende reis en natuur gelezen. Het zal nog een hele kluif worden om dit in een fotoboek vast te leggen.

Kortom wat een ervaring aan indrukken.

Gelukkig is er ook nog tijd om caches te zoeken. Een mooie plek zou bij de oude watermolen zijn geweest. Deze reis is een aanvulling op jullie overwintering op Bali en de conditie wordt sportief op peil gehouden door, zwemmen in koud water, trappen lopen in de grotten. Niks roltrap of lift gewoon 300 treden naar beneden en boven. Straks na deze bijzondere reiservaring lekker `bijkomen` in jullie villa op Bali.

Hier is het herfst i.p.v. winter. Volop kerst voorbereiding met kerstmarkten, ook in jullie dorp Baarle-Nasseau niet met sneeuw maar motregen.

Groetjes Nel en Sjoerd

• 18 December 2015 - 07:50

G.vd.Glind@kpnmail.nl, Gerard en Helma

17 dec. 2015

Hoi Rens en Yvonne
    Jammer voor jullie dat het voorbij is, maar je kunt terugzien
    op een prachtige reis in goede gezondheid, wij hebben erg
    genoten van jullie verhalen en prachtige foto's.
    zelfs ik vind het jammer dat de koek op is.
    Nog een fijne tijd in Lovina,
    Hele fijne feestdagen en een goede jaarwisseling,
    en voor 2016 veel gezondheid en gezelligheid.

groetjes van ons en tot horens.

• 18 December 2015 - 07:51

Jan P Tieben

18 dec 2015 15:47

aan mij
    Hallo Rens en Yvonne,

Bedankt voor jullie verslag van deze mooie rondreis. Jullie zullen hebben genoten en wij hebben ook wel een beetje. Prachtige foto's steeds weer een leuk verhaal. Hier is alles in orde en wij hopen jullie toch nog even op Bali te zien. Mijn bloedresultaten zijn stabiel en de Pet CT-scan van Anneke was ook goed. We vliegen met Emirates ipv Malaysian omdat Malaysian niet meer op Amsterdam vliegt in 2016.
    We komen op 14/1 om 22:00 aan in Denpasar. Mail me even je Balinummer zodat ik contact op kan nemen.

We wensen jullie fijne Kerstdagen en een goed en gezond 2016.

Anneke en Jan

• 18 December 2015 - 07:52

C. Huijben

16 dec 2015 19:02

Hoi Rens en Yvonne,

We hebben genoten van jullie reisverslagen en foto's!!!

Wij wensen jullie een goede vlucht naar Bali.

Hele fijne feestdagen en een goed begin van 2016 !!!

Lieve groetjes, Cees en Corrie

• 18 December 2015 - 07:53

Ingrid Gerlagh

18 dec 2015 05:21 (9 uur geleden)

Dag lieve beiden,

Jullie zijn terug op Bali waar jullie alweer 1 nacht hebben doorgebracht. Ik heb stukjes genoten van jullie prachtige reis maar hoop op mijn gemak het reisverslag nog helemaal te lezen. Momenteel druk met kennissen, familie etc.maar reuze gezellig.

John en Ien genieten van hun dochter en schoonzoon die als verrassing (ik zat wel in het complot) dinsdagavond zijn aangekomen om hier de feestdagen samen door te brengen.

Mede namens Rob wens ik jullie fijne kerstdagen toe in Lovina. De jaarwisseling en het nieuwjaar zijn jullie in Sanur dus die wensen doen we persoonlijk. Tot wanneer blijft het reisverslag in de lucht?

Fijn verblijf in Lovina en tot de 27ste in Praschita. Laat weten als ik wat kan doen voor jullie.

Nogmaals fijne kerstdagen en sampai bertemu. Cium cium
    Ing

• 18 December 2015 - 07:54

Fritz Bosch

Rens en Yvonne,

Hartelijk bedankt voor het laten meegenieten van deze bijzondere reis.
    Het verslag en de foto’s zijn voortreffelijk en we hebben er met plezier naar uitgekeken en bekeken.
    Wij hebben ons Portugal avontuur afgebroken, Marianne had heimwee…..
    Maar feb-maart gaan we weer die kant op. Het camperleven bevalt ons prima.

Prettige feestdagen in Bali….

Fritz en Marianne.

• 18 December 2015 - 07:55

Gerty Geerts

16 dec. 2015

Superbedankt dat we dit avontuur met jullie samen mochten beleven !
    Groetjes, Gerty

• 18 December 2015 - 08:00

Cees Vinke

15 dec. 2015

Hallo Rens en Yvonne,
    jullie gaan inmiddels weer terug naar Bali en ik kan je vertellen genoten te hebben van de mooie foto' s van de natuur in Australië!!
    Geniet verder van jullie vakantie op Bali en wij wensen jullie alvast een hele fijne Kerst toe.
    Groetjes Marianne en Cees

Rens en Yvonne

Van Rozenburg naar Rome. Al heel lang geleden hadden we het plan om vanuit Rozenburg naar Rome te fietsen. Dit jaar hebben we besloten dat het er nu maar van moest komen. We hebben veel op internet opgezocht en gelezen over de ervaringen van anderen en hadden 2 opties om te gaan: het voorjaar of het najaar. Wij hebben voor deze laatste optie gekozen en de planning is dat we nu op maandag 11 augustus 2008 zullen vertrekken. Op het overzichtskaartje (Reitsma_route) is de fietsroute te zien die we zullen volgen en die is beschreven in de routebeschrijvingen van Hans Reitsma. We vertrekken vanuit Rozenburg naar Rucphen, waarna we via de LF ScheldRijnRoute naar Venlo rijden en daar komen we dan op de route van Reitsma. We vervolgen onze tocht door Duitsland en hebben dan bij Tübingen een korte onderbreking, want dan zijn we vlak bij onze kleinkinderen. Daarna gaat het richting Bodensee, dan beginnen ook de serieuze beklimmingen. Vanaf Trento zijn er een twee keuze mogelijkheden wat betreft de route, wij zullen zeer waarschijnlijk voor de minst zware route kiezen en dus via Venetië en Ravenna naar Rome rijden.

Actief sinds 30 Juli 2008