Augusta dag 28 - Reisverslag uit Augusta, Australië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu Augusta dag 28 - Reisverslag uit Augusta, Australië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

Augusta dag 28

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

10 December 2015 | Australië, Augusta

Vandaag was ook weer een fijne dag.
In dit deel van de kust bevinden zich talloze grotten, waarvan er enkelen zijn opengesteld voor het publiek. Niet zo ver van Augusta bevind zich de ‘Jewel Cave’. Deze druipsteen grot is één van de jongst gevonden en opengestelde grotten. Wij zijn er dus naar toe gegaan om deze te bezoeken.
We hebben wel meer druipsteen grotten gezien, maar dit is echt wel een juweeltje. We hebben er heel wat foto’s gemaakt, maar dat haalt het niet bij de werkelijkheid, het is gewoon haast niet mogelijk om dat met een foto vast te leggen. De hele rondleiding in de grot was met een gids en duurde ongeveer een uur.
Na het bezoek aan de Jewel Cave zijn we door gereden naar Hamelin Bay en hier op het strand gaan wandelen. Het zag er allemaal rustig uit en zo te zien geen roggen. We besloten om door te lopen naar de boothelling, daar waar de vissers hun boot op de trailer laden en toen wij daar waren kwam er net een bootje naar de kust. En ja hoor, samen met het bootje ook 2 roggen. Dit was echt een geweldige ervaring om mee te maken. Onze dag kon niet meer stuk.
(LET OP, er staat bij dit verslag ook een korte video).
In de middag zijn we nog naar een wijngaard gereden – Hamelin Bay Wines – voor wat wijn proeverij.
Het was er erg rustig en wij waren de enige gasten. Buiten op het terras, met uitzicht op wijnranken hebben we een kaasplankje met een glas rosé genomen.
Daarna was het weer tijd om naar de camping te gaan.

• 11 December 2015 - 02:44

John En Ineke Bucking:

Goedemorgen lieve mensen,

Wat weer 'n geweldig mooie foto's, video kreeg ik niet open straks even aan John vragen die heeft
    er meer verstand van ha, ha.
    Jullie beleven dagelijks erg leuke dingen ook de wijnproeferij lijkt mij erg leuk.
    Inmiddels komt Perth weer in zicht, we blijven alles volgen tot in Lovina toe.
    Zullen de dagelijkse berichten gaan missen, is 't eerste wat ik s'morgens na 't ontbijt doe achter de p.c.
    Tot morgen maar weer ben nu alweer benieuwd.
    Groetjes van ons,

John en Ineke.

Rens en Yvonne

Van Rozenburg naar Rome. Al heel lang geleden hadden we het plan om vanuit Rozenburg naar Rome te fietsen. Dit jaar hebben we besloten dat het er nu maar van moest komen. We hebben veel op internet opgezocht en gelezen over de ervaringen van anderen en hadden 2 opties om te gaan: het voorjaar of het najaar. Wij hebben voor deze laatste optie gekozen en de planning is dat we nu op maandag 11 augustus 2008 zullen vertrekken. Op het overzichtskaartje (Reitsma_route) is de fietsroute te zien die we zullen volgen en die is beschreven in de routebeschrijvingen van Hans Reitsma. We vertrekken vanuit Rozenburg naar Rucphen, waarna we via de LF ScheldRijnRoute naar Venlo rijden en daar komen we dan op de route van Reitsma. We vervolgen onze tocht door Duitsland en hebben dan bij Tübingen een korte onderbreking, want dan zijn we vlak bij onze kleinkinderen. Daarna gaat het richting Bodensee, dan beginnen ook de serieuze beklimmingen. Vanaf Trento zijn er een twee keuze mogelijkheden wat betreft de route, wij zullen zeer waarschijnlijk voor de minst zware route kiezen en dus via Venetië en Ravenna naar Rome rijden.

Actief sinds 30 Juli 2008