Augusta dag 27 - Reisverslag uit Augusta, Australië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu Augusta dag 27 - Reisverslag uit Augusta, Australië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

Augusta dag 27

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

09 December 2015 | Australië, Augusta

Vanmorgen vroeg na de koffie zijn we eerst wezen wandelen langs de oever van de Blackwood rivier die hier uitkomt in de oceaan – Flinders Bay. Gistermiddag hadden we hier veel pelikanen en ibissen, vanmorgen vroeg waren er dolfijnen die uit de oceaan hier op zoek zijn naar vis. Het waren 2 volwassenen en één jong. Maar er zijn dagen bij dat het er meer zijn en dan gaan ze als groep op jacht naar de vis. Dit moet een prachtig gezicht zijn, misschien maken wij dat nog mee, want we blijven hier tot zondag.
Daarna zijn we met de camper via de Caves Road een stukje naar het noorden gereden. Onderweg tot 2 keer toe flink op de rem moeten gaan staan vanwege overstekende kangoeroes en dat het terwijl het allang geen ochtend meer was. Voorbij de Jewel Cave zijn we linksaf geslagen richting kust en na een klein stukje gravel road kwamen we op een prachtig plekje uit – ‘Cosy Corner’ en cosy was het hier zeker. Een kleine baai omgeven door rotspartijen en een klein stukje strand en geen mens te zien en ook hier weer prachtige kleuren van de zee, de lucht en het strand. We zijn hier een tijdje gebleven en hebben daarna boven op de parkeerplaats, op een bankje onze boterham gegeten en van het uitzicht genoten. Vervolgens zijn we naar Hamelin Bay gereden, hier komen de pijlstaart roggen vlak bij de kust, maar niet op dit moment van de dag. De beste tijd is wanneer de vissers hun vis schoonmaken. We komen hier beslist nog eens terug. Op weg terug naar de camping zijn we nog even doorgereden naar Cape Leeuwin, het meest zuidelijke puntje en hebben het historisch waterrad bezocht, wat hier vlak bij de vuurtoren staat. Dit waterrad uit 1895 werd gebruikt voor de bouw van de vuurtoren. Bronwater uit de nabij gelegen wetlands werd door het rad opgepompt naar de bouwplaats, waar het water werd gebruikt om van de kalksteen mortel maken. Het rad wordt nu nat gehouden door water wat met een elektrische pomp wordt opgepompt, om uitdroging te voorkomen. Het rad staat er nu geheel verkalkt bij.
Hierna zat de dag er weer op, .... en het was gelukkig schitterend weer.

Ps,
( we zouden nog veel meer foto’s kunnen plaatsen, maar hebben uitgerekend, dat we met 6 foto’s per dag aan de limiet van dit reisverslag zitten ).

• 09 December 2015 - 14:39

Cees En Corrie:

Prachtig!!! Mooie kleuren, he! Je blijft volgens mij foto's maken Het licht is daar veel helderder dan hier in Nederland!!!
    Genieten jullie maar lekker!!! wij genieten mee!
    Groetjes, Cees en Corrie.

• 09 December 2015 - 15:34

Trix Jongmans:

Hoi Von en Rens wat hebben jullie weer prachtige foto's gestuurd
    . stuk voor stuk heel mooi we genieten er van
    . En fijn dat het weer mee zit
    . Liefs Trix en Andre

• 09 December 2015 - 21:14

Dick & Hanneke:

Het is zo leuk Yvonne en Rens om steeds een stukje met jullie mee te reizen. We genieten erg van de ons bekende plekken en ervaren onze trip van vorig jaar zo nog een keer. Zo ook Hamelin Bay. We hebben daar enorm leuke herinneringen aan. We stonden een aantal dagen op de -overigens erg mooi aangelegde- camping aan de baai en hebben 2 dagen genoten van de roggen die tot aan de vloedlijn komen. Ze laten zich door je voeren en aanraken. Blijven maar over je voeten zwemmen e.d. Mogelijk hadden we geluk doordat er beide dagen mensen waren met stukken vis die ze voerden aan de roggen; ze eten gewoon uit je hand. Nogmaals dank dat we mogen meekijken, we genieten er zeer van en jullie zo te zien ook. Nog veel plezier met de tijd die nog rest en mogelijk tot ziens op Bali. Hoewel ik betwijfel of we daar elkaar zullen ontmoeten; wij zijn n.l. vanaf 19 januari 1 maand in Ubud en daarna nog 1 maand in Sanur. Ik heb zo het idee dat jullie dan al weer vertrokken zijn. Hoe dan ook: heb het fijn en mogelijk tot ziens.
    Dick & Hanneke

• 10 December 2015 - 02:59

John En Ineke Bucking:

Goedemorgen Rens en Yvonne,

Wat hebben wij weer genoten van jullie verslag, heerlijk zo genieten wij elke dag mee.
    Zie ons zelf niet zo'n reis maken dus des te leuker om via jullie mee te "reizen".
    Ook de foto's waren weer erg mooi vooral die kleuren van de zee geweldig hoor.
    Gisteren hier even 'n flinke bui gehad, was ook wel nodig daar de druk van 't water erg laag was.
    We hopen op nog 'n paar van die buien heerlijk koelt dan lekker af.
    Nog heel veel plezier en verder plan plan ja ? Niet op 't scheiden van de markt 'n kangeroe
    voor de auto.
    Zijn benieuwd naar jullie verhalen lieve groeten cium cium

John en Ineke.

Rens en Yvonne

Van Rozenburg naar Rome. Al heel lang geleden hadden we het plan om vanuit Rozenburg naar Rome te fietsen. Dit jaar hebben we besloten dat het er nu maar van moest komen. We hebben veel op internet opgezocht en gelezen over de ervaringen van anderen en hadden 2 opties om te gaan: het voorjaar of het najaar. Wij hebben voor deze laatste optie gekozen en de planning is dat we nu op maandag 11 augustus 2008 zullen vertrekken. Op het overzichtskaartje (Reitsma_route) is de fietsroute te zien die we zullen volgen en die is beschreven in de routebeschrijvingen van Hans Reitsma. We vertrekken vanuit Rozenburg naar Rucphen, waarna we via de LF ScheldRijnRoute naar Venlo rijden en daar komen we dan op de route van Reitsma. We vervolgen onze tocht door Duitsland en hebben dan bij Tübingen een korte onderbreking, want dan zijn we vlak bij onze kleinkinderen. Daarna gaat het richting Bodensee, dan beginnen ook de serieuze beklimmingen. Vanaf Trento zijn er een twee keuze mogelijkheden wat betreft de route, wij zullen zeer waarschijnlijk voor de minst zware route kiezen en dus via Venetië en Ravenna naar Rome rijden.

Actief sinds 30 Juli 2008