Bremer Bay dag 20 - Reisverslag uit Bremer Bay, Australië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu Bremer Bay dag 20 - Reisverslag uit Bremer Bay, Australië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

Bremer Bay dag 20

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

02 December 2015 | Australië, Bremer Bay

Vandaag stond de westkant van het FitzGerald River National Park op ons programma. Ons plan was om daar een wandeling te maken, één van de vele wandelingen die daar zijn uitgezet. Wij wilden een deel van de ‘Mamang Trail’ lopen, maar niet de hele trail, want dat is een wandeling van ruim 45 km en duurt 2 dagen. Een beetje te veel van het goede. 
Wij kozen voor 11km, deze gaat naar de Lookout van Lake Nameless. Volgens de beschrijving was dit een wandeling class 4, maar wij vonden het erg meevallen. (De wandeling in het Cape Le Grand NP was zwaarder). De wandeling begon van Point Ann over het strand en na een 2 km ging de tocht landinwaarts. Ondanks dat de tijd van de meeste bloei van de wilde flora voorbij was, hebben we toch nog het een en ander gezien. Wij vonden er zelfs een hele bijzondere kleine bloem, die specifiek in dit gebied voorkomt – de Thysanotus. (op de foto het kleine paarse bloemetje)
Verder hebben we nog een kangoeroe gezien, die ons pad kruiste maar niet voor de foto wilde stoppen en op de terugweg zagen we op het strand nog een visje, die wel voor de foto wilde poseren .
Dit uitstapje heeft uiteindelijk meer tijd gekost want het grootste deel van de weg was een gravelroad en dat op zich is niet zo erg, ware het niet dat het net is alsof je over een wasbord rijdt. Dus hard rijden is er niet bij want anders wordt je volledig door elkaar geschud.
Moe en voldaan hebben we dag afgesloten in een restaurantje in Bremer Bay met een kopje koffie en ‘wat er bij’. We hebben overigens schitterend weer gehad en zijn benieuwd naar de komende dagen, want er wordt regen verwacht.

• 02 December 2015 - 16:03

Cees En Corrie:

Wat een onnatuurlijke kleuren! Zo'n wit strand en zo'n blauwe lucht!!! Wij weten uit ervaring,dat die kleuren echt zijn, anders zouden we het niet geloven!
    Fijn dat jullie zo genieten!!!
    Lieve groetjes, Cees en Corrie.

• 03 December 2015 - 02:13

John En Ineke Bucking:

Woensdagavond terug van Whitesands zagen we dat er bericht was, maar toch niet meer gelezen waren moe. toen we richting huis wilden lopen zowaar begon 't te regenen, bij Ingrid even 'n tussenstop en toen verder. Waren redelijk vochtig geworden maar 't voelde heerlijk. Dit was 't nieuws van hier.

Wat hebben jullie weer prachtige foto's gemaakt en dan die kleuren niet te geloven wat mooi.
    Blijf genieten, morgen lezen we 't volgende verslag weer verheug me er steeds op.

Lieve groeten John en Ineke.

• 03 December 2015 - 02:17

John En Ineke Bucking:

Wij wisten niet dat er 'n Bay naar de fam. Bremer uit Frankrijk vernoemd was ha, ha de Bremer Bay
    dit was ik vergeten vervelend dat jullie die naam toch weer moeten horen.

Ineke

Rens en Yvonne

Van Rozenburg naar Rome. Al heel lang geleden hadden we het plan om vanuit Rozenburg naar Rome te fietsen. Dit jaar hebben we besloten dat het er nu maar van moest komen. We hebben veel op internet opgezocht en gelezen over de ervaringen van anderen en hadden 2 opties om te gaan: het voorjaar of het najaar. Wij hebben voor deze laatste optie gekozen en de planning is dat we nu op maandag 11 augustus 2008 zullen vertrekken. Op het overzichtskaartje (Reitsma_route) is de fietsroute te zien die we zullen volgen en die is beschreven in de routebeschrijvingen van Hans Reitsma. We vertrekken vanuit Rozenburg naar Rucphen, waarna we via de LF ScheldRijnRoute naar Venlo rijden en daar komen we dan op de route van Reitsma. We vervolgen onze tocht door Duitsland en hebben dan bij Tübingen een korte onderbreking, want dan zijn we vlak bij onze kleinkinderen. Daarna gaat het richting Bodensee, dan beginnen ook de serieuze beklimmingen. Vanaf Trento zijn er een twee keuze mogelijkheden wat betreft de route, wij zullen zeer waarschijnlijk voor de minst zware route kiezen en dus via Venetië en Ravenna naar Rome rijden.

Actief sinds 30 Juli 2008