Esperance dag 16 - Reisverslag uit Esperance, Australië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu Esperance dag 16 - Reisverslag uit Esperance, Australië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

Esperance dag 16

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

28 November 2015 | Australië, Esperance

Na het ontbijt en een kopje koffie zijn we richting ‘Le Grand National Park’ gereden. Op de toegangsweg naar het NP zagen we het inmiddels bekende beeld van de verbrande omgeving.
Wij hebben overigens geluk gehad, want de nationale parken ten oosten van Esperance zijn pas sinds eergisteren geopend. Waren we hier eerder geweest, dan hadden we deze uitstap niet kunnen maken. Maar zo te zien waren de branden niet in dit gedeelte van het NP.
Voordat we naar het NP gingen, hebben we eerst de Stonehenge bezichtigd. Dit is een replica van de Stonehenge in de UK, op ware grootte en gebouwd van Esperance roze graniet.
Hierna zijn we naar Le Grand Beach gereden, een prachtig wit strand en een turquoise zee en hier hebben we een korte strandwandeling gemaakt. Daarna zijn we naar Thistle Cove gereden om een trail te lopen vanuit Thistle Cove naar Lucky Bay. De wandeling ging over de hoge rotsformaties, waardoor we regelmatig van een spectaculair uitzicht konden genieten. Aangekomen bij Lucky Bay zagen we nog 3 kangoeroes over het strand lopen. Daarna weer terug naar Thistle Cove.
Op weg terug naar de camping besloten we om toch ook maar de Frenchman Peak te bezoeken. Dit is een enorme rotsformatie, waar vandaan je boven op de top een geweldig uitzicht over de gehele omgeving moet hebben. Vol goede moed zijn we aan de beklimming begonnen, maar halverwege besloten we om toch maar niet door te gaan. Het weer begon om te slaan, waardoor het uitzicht sowieso minder zou zijn en daar kwam nog bij dat we onze benen en knieën best wel voelden van de trail. Terug op de camping alle foto’s overgezet op de laptop en konden wij nog eens nagenieten van deze dag. Dat brengt ons echter ook op een ‘luxe probleem’ , want 75 foto’s van deze dag uploaden wordt een beetje te gek. We hebben naar beste weten een kleine selectie gemaakt om toch de indrukken van deze dag weer te geven.

• 28 November 2015 - 14:15

John En Ineke Bucking:

Lieve luitjes,

Alweer 'n dag met ontzettend veel indrukken voor jullie, na de wandeling lekker even uitrusten, wij zien ons zo'n onderneming niet doen. Weer erg mooie foto's geweldig wat jullie allemaal meemaken.
    We wensen jullie nog heel veel plezier en geniet er maar van we spreken elkaar later.
    Lieve groeten van ons John en Ineke.

• 28 November 2015 - 18:27

Ria En Hans Veldhoen:

gaan jullie zo door zeer interresant en mooie foto's kijken uit naar bericht van morgen

groeten
    Ria en hans

Rens en Yvonne

Van Rozenburg naar Rome. Al heel lang geleden hadden we het plan om vanuit Rozenburg naar Rome te fietsen. Dit jaar hebben we besloten dat het er nu maar van moest komen. We hebben veel op internet opgezocht en gelezen over de ervaringen van anderen en hadden 2 opties om te gaan: het voorjaar of het najaar. Wij hebben voor deze laatste optie gekozen en de planning is dat we nu op maandag 11 augustus 2008 zullen vertrekken. Op het overzichtskaartje (Reitsma_route) is de fietsroute te zien die we zullen volgen en die is beschreven in de routebeschrijvingen van Hans Reitsma. We vertrekken vanuit Rozenburg naar Rucphen, waarna we via de LF ScheldRijnRoute naar Venlo rijden en daar komen we dan op de route van Reitsma. We vervolgen onze tocht door Duitsland en hebben dan bij Tübingen een korte onderbreking, want dan zijn we vlak bij onze kleinkinderen. Daarna gaat het richting Bodensee, dan beginnen ook de serieuze beklimmingen. Vanaf Trento zijn er een twee keuze mogelijkheden wat betreft de route, wij zullen zeer waarschijnlijk voor de minst zware route kiezen en dus via Venetië en Ravenna naar Rome rijden.

Actief sinds 30 Juli 2008