Leinster dag 12 - Reisverslag uit Leinster, Australië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu Leinster dag 12 - Reisverslag uit Leinster, Australië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

Leinster dag 12

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

25 November 2015 | Australië, Leinster

Bij vertrek vanmorgen vroeg was het droog en was er sluierbewolking, wel zo fijn want daardoor was het niet zo warm.
De rit vandaag was lang en best wel eentonig, geen ‘Raststetten’ onderweg, enkel zo nu en dan een geëgaliseerd strookje gravel, wat door moest gaan voor parkeerplaats. Op de hele route slechts 2 dorpjes. De eerste stop was in Mt Magnet, hier wat boodschapjes gedaan en een kopje koffie gezet. Er was niet veel in het dorp en hier leven veel Aboriginals. Onderweg weer veel aangereden kangoeroes en wallaby’s op de weg gezien, echt zielig, gelukkig hebben wij geen aanvaring gekregen, want remmen is er niet bij, veel te gevaarlijk. Bij de kadavers zaten veel roofvogels maar door veel te toeteren konden we ze op tijd wegjagen.
Het volgende plaatsje was Sandstone en hier wilden we de ‘london bridge’ bezichtigen, maar de weg er naar toe was gravel en werd verderop smaller en met veel bochten. Aangezien we hier van alles en iedereen verlaten waren, zijn we maar rechtsomkeert gemaakt en zijn we door gereden naar de camping.
De camping was in Leinster en dit dorp was werkelijk Desolaat! Totaal uitgestorven, het leek wel een spookstadje.
Ook de camping was totaal verlaten en had zelfs geen receptie. Betalen en inschrijven was bij de supermarkt in het dorp. Deze super zat in het winkelcentrum van Leinster, een winkelcentrum wat bestond uit een totale leegstand. Behalve dan de supermarkt, die wonder boven wonder behoorlijk groot was en waar van alles te krijgen was.
Maar de camping had ook zijn pluspunten, de voorziening zoals douches, etc. daar was niets op aan te merken en de wasmachine mocht zelfs gratis gebruikt worden, dus werd de was gelijk gedaan.
Uiteindelijk kwamen er eind van de middag nog een Australisch echtpaar op de camping en daardoor waren we niet alleen op dit immense terrein. Maar dit rijden door de out back heeft toch een bepaalde charme, dit is echt zoals je je Australië voor stelt. Die rode aarde en die eindeloze bush, zover het oog reikt.

• 26 November 2015 - 02:59

John En Ineke Bucking:

Eindelijk s'morgens weer lezen over jullie belevenissen, dag 11 die twee keer is binnengekomen krijg ik niet te voorschijn straks maar eens aan John vragen. Zoals ik gelezen heb hebben jullie weer van alles beleefd.Kan me de stilte niet voor stellen op de wegen (kravel) daar heel anders dan wij hier gewend zijn.Ook zo,n verlaten dorpje met een supermarkt 't lijkt bijna op Sexbierum. Fijn dat alles verder naar wens verloopt, een geweldige ervaring nog heel veel reis plezier en blijf genieten wel plan plan he.
    Hartelijke groeten vanaf Bali John en Ineke.

Rens en Yvonne

Van Rozenburg naar Rome. Al heel lang geleden hadden we het plan om vanuit Rozenburg naar Rome te fietsen. Dit jaar hebben we besloten dat het er nu maar van moest komen. We hebben veel op internet opgezocht en gelezen over de ervaringen van anderen en hadden 2 opties om te gaan: het voorjaar of het najaar. Wij hebben voor deze laatste optie gekozen en de planning is dat we nu op maandag 11 augustus 2008 zullen vertrekken. Op het overzichtskaartje (Reitsma_route) is de fietsroute te zien die we zullen volgen en die is beschreven in de routebeschrijvingen van Hans Reitsma. We vertrekken vanuit Rozenburg naar Rucphen, waarna we via de LF ScheldRijnRoute naar Venlo rijden en daar komen we dan op de route van Reitsma. We vervolgen onze tocht door Duitsland en hebben dan bij Tübingen een korte onderbreking, want dan zijn we vlak bij onze kleinkinderen. Daarna gaat het richting Bodensee, dan beginnen ook de serieuze beklimmingen. Vanaf Trento zijn er een twee keuze mogelijkheden wat betreft de route, wij zullen zeer waarschijnlijk voor de minst zware route kiezen en dus via Venetië en Ravenna naar Rome rijden.

Actief sinds 30 Juli 2008