Geraldton dag 10 - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu Geraldton dag 10 - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

Geraldton dag 10

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

22 November 2015 | Australië, Geraldton

Vandaag een korte rit naar Geraldton.
Vanuit het camper-depot in Perth hadden ze ons een onderdeel voor de camper opgestuurd naar deze camping. We zijn hier gebleven omdat we een dag wilden Geocachen in deze omgeving. Uiteindelijk hebben we er helaas slechts 1 gevonden. Op de terugweg naar de camping een wandeling langs het strand gemaakt. Dit is het noordelijke strand van Geraldton en erg in trek bij de originele bevolking van Australië.
‘s Middags hebben we het WA Museum in Geraldton bezocht want in deze regio zijn in het verleden vier grote scheepswrakken vergaan, de Batavia, Gilt Dragon, Zuytdorp en Zeewijk. Heel veel schatten zijn hier naar boven gehaald van de Batavia, waaronder een grote som geld allemaal zilveren rijksdaalders. Best interessant om te zien dat de Hollanders hier als eerste voet aan wal hebben gezet.
En daarna was het tijd voor een middagje lekker luieren!
Morgen gaan we de Outback in en verlaten we de kust.

• 22 November 2015 - 12:13

Gerard En Helma:

Hoi luitjes
    we genieten erg van jullie verhalen
    lekker een middagje rust is ook wel lekker, even nagenieten
    van het vele dat jullie al gezien hebben
    groetjes

• 22 November 2015 - 12:53

John En Ineke Bucking:

Jullie hebben toch weer 't e.e.a. bekeken wat zeer interesant is natuurlijk zijn weer benieuwd naar de volgende dag. Hier nog steeds erg heet voor de tijd van 't jaar ze voorspellen de komende dagen onweer en regen nu ja wij wachten wel af, dit hebben ze al zo vaak gezegd. Geniet weer van de volgende dagen zodat wij de belevenissen met veel plezier kunnen lezen. Groetjes van ons beiden John en Ineke.

• 22 November 2015 - 16:39

Natascha :

Wij hebben hier in duitsland onze eerste sneeuw deze winter gehad en koud is vergeleken met de laatste weken. Ik zou dus graag bij jullie zijn. Veel plezier in de outback.

• 22 November 2015 - 18:45

Marianne:

Klinkt allemaal weer goed!
    Vandaag de auto voor je deur geparkeerd...en de intocht van Sinterklaas gezien in Baarle Nassau!

• 22 November 2015 - 19:01

Nel En Sjoerd:

Hallo Yvonne en Rens,

Wij volgen jullie en genieten van de vele mooie belevenissen. Wij hebben dit nooit gedaan maar wat is het waanzinnig mooi. Wat goed om dit met de camper te doen, al is het alleen al om te barbecueën. Heel bijzonder dat de camper daarmee is uitgerust. Je waant je één van de pioniers die op ontdekkingsreis is en gevangen wild aan het spit aan het braden is. Minpuntje de “los lopende” slangen.
    Leuk hier een Cache te vinden en die op je kaart kan zetten, wie weet vinden jullie op deze manier nog andere bijzondere plekjes.
    Het is wel heel intensief als je het zo leest, fietsen, zwemmen, cruise, lange dagen maken met de camper, maar geen last van files. Hartstikke leuk dat Yvonne de dolfijnen mocht voeren.
    Ik begreep dat er een onderdeel van de camper ontbrak, hopelijk een niet al te belangrijk onderdeel waardoor jullie niet verder konden zoals bij een Ad en Agaat in Amerika is gebeurd met de camper. Bij het inrijden van het tankstation was de airco eraf gereden.

Hier is het 3 ° boven nul, nat, koud en hebben de eerste winterse buien met hagel over ons heen gehad niet zo’n slecht idee dus om rond te trekken door Australië.
    Gaan nu bij de openhaard nogmaals foto’s kijken.

Groetjes Nel en Sjoerd

Rens en Yvonne

Van Rozenburg naar Rome. Al heel lang geleden hadden we het plan om vanuit Rozenburg naar Rome te fietsen. Dit jaar hebben we besloten dat het er nu maar van moest komen. We hebben veel op internet opgezocht en gelezen over de ervaringen van anderen en hadden 2 opties om te gaan: het voorjaar of het najaar. Wij hebben voor deze laatste optie gekozen en de planning is dat we nu op maandag 11 augustus 2008 zullen vertrekken. Op het overzichtskaartje (Reitsma_route) is de fietsroute te zien die we zullen volgen en die is beschreven in de routebeschrijvingen van Hans Reitsma. We vertrekken vanuit Rozenburg naar Rucphen, waarna we via de LF ScheldRijnRoute naar Venlo rijden en daar komen we dan op de route van Reitsma. We vervolgen onze tocht door Duitsland en hebben dan bij Tübingen een korte onderbreking, want dan zijn we vlak bij onze kleinkinderen. Daarna gaat het richting Bodensee, dan beginnen ook de serieuze beklimmingen. Vanaf Trento zijn er een twee keuze mogelijkheden wat betreft de route, wij zullen zeer waarschijnlijk voor de minst zware route kiezen en dus via Venetië en Ravenna naar Rome rijden.

Actief sinds 30 Juli 2008