Kalbarri dag 9 - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu Kalbarri dag 9 - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

Kalbarri dag 9

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

21 November 2015 | Australië, Kalbarri

Vandaag een rustige en relaxte dag.
We zijn weer terug op de camping in Kalbarri, het is eigenlijk wel een stukje omrijden naar het zuiden, maar we vonden dit een hele fijne camping en niet alleen de camping, maar ook het plaatsje Kalbarri.
Onderweg hebben nog wel even ‘Eagle Bluff’ bezocht en van het mooie uitzicht genoten en zelfs een adelaar gezien. Ook onze eerste levende kangoeroes gezien, 3 stuks nog wel, maar zo gauw ze ons zagen gingen ze er als een haas vandoor dus helaas konden we dat niet met de camera vast leggen. Van de week waren we hier ook al, maar met windkracht 8 was het niet te doen.
Verder kwamen we ook nog langs een Billabong, die hadden we op de heenweg ook al gezien, maar nu waren er heel veel vogels – groene parkieten. We zijn dus omgedraaid en hebben zo dicht mogelijk geparkeerd. Op de foto is zoiets heel moeilijk vast te leggen, dus hebben we er een video van gemaakt, ook speciaal voor Cees, onze Brabantse vogelaar. Cees kan het aantal tellen, dus dat aantal horen we te zijner tijd nog van hem.
:}
Verder was het voor Yvonne vandaag wasdag, dus daar had ze alle tijd voor, want we waren hier al vroeg. Toen de was was gedaan, moest er ook nog even gezwommen worden in de Indische Oceaan …. 250 meter bij ons vandaan.

• 21 November 2015 - 14:02

John En Ineke Bucking:

Ondanks de rustige dag toch nog mooie volgels gezien, nou ja rustige dag de was moest wel weer gedaan worden door moeder de vrouw, Ja Yvon dat moeten wij altijd maar weer doen. Ook niet zo heel erg.
    Die dingen doen wij uit liefde voor onze mannetjes ja toch ? We kijken weer uit naar morgen daar we de belevenissen graag volgen heel veel plezier en blijf ervan genieten John en Ineke.

• 21 November 2015 - 14:18

Ria En Hans:

Lieve Beide

Fijn dat jullie het naar de zin hebben en fijn dat jullie ons laten mee genieten
    Ga zo door en nog veel kijk plezier en blijf gezond

Ria en Hans

• 22 November 2015 - 09:43

Cees En Corrie:

De was zal wel heerlijk droog zijn geworden met een lekker windje!!!
    Wat een leuke video!
    Cees heeft een paar keer gekeken en schat het aantal parkieten op zo'n 3500 stuks.(hi hi!! )

Wij genieten echt met jullie mee!!!
    XXX Cees en Corrie.

Rens en Yvonne

Van Rozenburg naar Rome. Al heel lang geleden hadden we het plan om vanuit Rozenburg naar Rome te fietsen. Dit jaar hebben we besloten dat het er nu maar van moest komen. We hebben veel op internet opgezocht en gelezen over de ervaringen van anderen en hadden 2 opties om te gaan: het voorjaar of het najaar. Wij hebben voor deze laatste optie gekozen en de planning is dat we nu op maandag 11 augustus 2008 zullen vertrekken. Op het overzichtskaartje (Reitsma_route) is de fietsroute te zien die we zullen volgen en die is beschreven in de routebeschrijvingen van Hans Reitsma. We vertrekken vanuit Rozenburg naar Rucphen, waarna we via de LF ScheldRijnRoute naar Venlo rijden en daar komen we dan op de route van Reitsma. We vervolgen onze tocht door Duitsland en hebben dan bij Tübingen een korte onderbreking, want dan zijn we vlak bij onze kleinkinderen. Daarna gaat het richting Bodensee, dan beginnen ook de serieuze beklimmingen. Vanaf Trento zijn er een twee keuze mogelijkheden wat betreft de route, wij zullen zeer waarschijnlijk voor de minst zware route kiezen en dus via Venetië en Ravenna naar Rome rijden.

Actief sinds 30 Juli 2008