Kalbarri dag 6 - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu Kalbarri dag 6 - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Rens en Yvonne Korver - WaarBenJij.nu

Kalbarri dag 6

Blijf op de hoogte en volg Rens en Yvonne

18 November 2015 | Australië, Kalbarri

Ook vandaag was het weer mooi weer. Tot nu toe hebben we dus veel geluk, vooral dat het al die tijd droog is.
Vanmorgen eerst even naar het strand voor het voederen van de Pelikanen, daarna zijn we op pad gegaan naar het Kalbarri National Park. Hier hebben we verschillende mooie uitzichtpunten bezichtigd. De Eerste stop was naar een mooi uitzichtpunt op een berg in het N.P. 2 km. over een gravelweg, dus bijna stapvoets gereden. Maar boven hadden we een mooi overzicht van het hele gebied., en de monding van de Murchison rivier. ’s Middags hebben we onze zwemkleding gepakt en zijn naar het dal van de Murchison rivier gelopen en hebben daar even gebadderd. Het was overigens in het gehele park heel erg rustig, met maar hier en daar een enkelen toerist, waaronder wijzelf natuurlijk.
Na het Kalbarri NP zijn we nog even naar de kust gereden om wat uit te waaien, de kustlijn was prachtig met schitterende kliffen, blijf altijd fascinerend om naar te kijken. Helaas geen walvissen kunnen ontdekken. De temperatuur is ook niet zo hoog, want we zijn al gauw met een trui aan in de camper gekropen.
Morgen gaan we weer verder richting noorden. (Hans helaas komen we niet in Port Hedland)

• 18 November 2015 - 22:41

Cees En Corrie:

Mooie foto's!!! Prachtig gebied,ook! Wij genieten zo ook een beetje mee,hé! Ik las dat er een hittegolf op komst is,waar jullie nu zijn. Dan zijn de warme truien gelukkig niet meer nodig!!!
    Geniet maar lekker!!!
    Groetjes, Cees en Corrie.

• 19 November 2015 - 02:44

John En Ineke Bucking:

Waar jullie nu zijn is 't toch 'n hele andere wereld dan hier. Wel erg leuk om deze trip van jullie zo mee te maken. Waarschijnlijk wisten jullie dat 't daar koud kon worden vandaar de truien die jullie meegenomen hebben. Die hebben we hier nog steeds niet nodig. We kijken weer uit naar morgen om alles weer te lezen.
    Lieve groeten John en Ineke.

Rens en Yvonne

Van Rozenburg naar Rome. Al heel lang geleden hadden we het plan om vanuit Rozenburg naar Rome te fietsen. Dit jaar hebben we besloten dat het er nu maar van moest komen. We hebben veel op internet opgezocht en gelezen over de ervaringen van anderen en hadden 2 opties om te gaan: het voorjaar of het najaar. Wij hebben voor deze laatste optie gekozen en de planning is dat we nu op maandag 11 augustus 2008 zullen vertrekken. Op het overzichtskaartje (Reitsma_route) is de fietsroute te zien die we zullen volgen en die is beschreven in de routebeschrijvingen van Hans Reitsma. We vertrekken vanuit Rozenburg naar Rucphen, waarna we via de LF ScheldRijnRoute naar Venlo rijden en daar komen we dan op de route van Reitsma. We vervolgen onze tocht door Duitsland en hebben dan bij Tübingen een korte onderbreking, want dan zijn we vlak bij onze kleinkinderen. Daarna gaat het richting Bodensee, dan beginnen ook de serieuze beklimmingen. Vanaf Trento zijn er een twee keuze mogelijkheden wat betreft de route, wij zullen zeer waarschijnlijk voor de minst zware route kiezen en dus via Venetië en Ravenna naar Rome rijden.

Actief sinds 30 Juli 2008